معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از برگزاری “المپیاد مهارت های امدادی دادرسان هلال احمر” در ۱۱ شهرستان استان خبر داد.
فائزه موهبتی با بیان اینکه بالغ بر چهار هزار ۳۰۰ دانش آموز آموزش های طرح ملی دادرس را در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ فرا گرفتند، گفت: در راستای افزایش سطح ایمنی و کاهش خطرپذیری مدارس، المپیاد طرح دادرس در سطح استان برگزار شد که در پایان از هر شهرستان یک تیم برتر پسر، و یک تیم برتر دختر به مرحله استانی راه یافتند.
وی افزود: حداقل در هر مدرسه ۳۰ دانش آموز، آموزش های امدادی را در هشت آیتم فرا گرفتند که تیم های برتر وارد مسابقات شهرستانی «آماده» شده اند و پس از کسب مقام در این مرحله یک تیم ۱۴ نفره دختر و یک تیم ۱۴ نفر پسر انتخاب و در اردیبهشت ماه در المپیاد استانی شرکت خواهند کرد.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۲ تیم در المپیاد استانی «آماده» حضور خواهند داشت اظهار کرد: در مجموع ۳۰۸ نفر وارد مسابقات استانی می شوند که بعد از انتخاب تیم های برتر در مرحله استانی؛ یک تیم پسر و یک تیم دختر در شهریور ماه به مرحله کشوری این المپیاد در اردوگاه مهر جوانان بندر انزلی اعزام می شوند.
موهبتی ادامه داد: مسابقات «آماده» ، مسابقات طرح ملی دادرس است که به منظور رشد و شکوفایی استعدادهای علمی و امدادی، افزایش روحیه کار جمعی و افزایش سطح آگاهی دانش آموزان عضو کانون های دانش آموزی هلال احمر طرح ریزی شده و برگزار می گردد.
وی تعداد تیم های «آماده» در استان خراسان جنوبی را ۲۰۵ تیم عنوان کرد و گفت: ۱۵۰ کانون دانش آموزی در سطح استان فعالیت دارند که  در این کانون ها بیش از ۲ هزارو ۲۸۰ دانش آموز دختر و ۲ هزارو ۵۱ دانش آموز پسرعضو جمعیت هلال احمر هستند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله