#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با تاکید بر برخورد قاطع پلیس با هنجارشکنی در جامعه گفت: خانواده‌ها نقش کلیدی در پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال دارند و والدین مراقب رفتار فرزندان باشند.

سردار ناصر فرشید  افزود: پلیس با هنجارشکنان و برهم زنندگان آرامش مردم در آستانه آخرین چهارشنبه سال (چهارشنبه‌سوری) بدون اغماض و قاطعانه برخورد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه آرامش روحی و روانی و سلامت جسمی مردم از اولویت‌های پلیس است اظهار داشت: چنانچه فردی بخواهد با ایجاد بی‌نظمی و رفتارهای پرخطر در جامعه آرامش مردم را به هم بزند، پلیس با قاطعیت برخورد می‌کند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی تصریح کرد: کسانی که مخل امنیت و آرامش مردم در شب چهارشنبه آخر سال باشند، ایام نوروز در بازداشت پلیس می‌مانند و افرادی که با خودرو اقدام به انفجار مواد محترقه و سایر بی‌نظمی‌ها کنند، خودروهایشان متوقف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری در چند نقطه استان مواد محترقه کشف شده است گفت: ماموران پلیس به‌صورت محسوس و نامحسوس در آیین چهارشنبه‌سوری در بیرجند و شهرستان‌ها حضور خواهند داشت و موارد تخلف رصد می‌شود.

سردار فرشید از والدین و بزرگترها خواست که بر رفتار جوانان و نوجوانان نظارت جدی داشته باشند، تا این آیین و سنت دیرینه بدون اتفاقات ناگوار به پایان برسد.

وی افزود: والدین از نگهداری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش‌بازی دستی توسط فرزندان جلوگیری کنند، البته جلوگیری از حوادث تلخ چهارشنبه‌سوری بیش از هر چیزی نیازمند فرهنگسازی گسترده در جامعه است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: شهروندان در صورت هر گونه نیاز به کمک پلیس یا معرفی افراد مزاحم و هنجارشکن، موضوع را از طریق سامانه ۱۱۰ به مرکز فوریت‌های پلیسی اطلاع دهند.