مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: ۱۳۰ گروه جهادی نوروز امسال در زمینه‌های فرهنگی، عمرانی، بهداشت و سلامت، علمی، توزیع بسته‌های معیشتی و طرح شهید سلیمانی در این استان فعالیت و خدمات‌رسانی داشتند.

مهدی هنری  در جمع خبرنگاران افزود: در این اردوهای جهادی، هزار و ۵۰۰ نفر جهادگر بسیجی حضور داشتند که از این تعداد هزار و ۱۸۰ جهادگر مرد و ۴۱۰ جهادگر از خواهران بسیجی مشارکت کردند.

وی گفت: امسال چهار گروه جهادی دانشجویی مهمان از دانشگاه‌های تهران ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌های مرزی زیرکوه، سربیشه و نهبندان حضور یافتند.

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی اضافه کرد: گروه‌های جهادی علاوه بر حوزه‌های عمرانی، در حوزه سلامت و بهداشت، دام و طیور، اقتصاد و اشتغال، علمی و آموزشی و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در نقاط محروم استان خدماتی به ارزش هفت میلیارد و ۱۲۷ میلیون ریال ارائه کردند.

وی افزود: به لطف جهادگران بیش از ۸۰۰ بسته معیشتی، ۶۷۰ بسته شیرینی و هزار و ۲۰۰ کیلوگرم میوه شب عید بین نیازمندان مناطق محروم توزیع و در زمینه عمرانی بیش از ۱۰۰ منزل افراد محروم مرمت و بهسازی شد.

هنری بیان کرد: همچنین تعداد ۹۷ سرویس بهداشتی در مناطق محروم به همت گروه‌های جهادی ساخته شد.

وی اظهار داشت: نوروز امسال با استقبال چشمگیر جوانان و نوجوانان از اردوهای جهادی مواجه بودیم و این افراد همان جهادگران خودجوش هستند که در سرما، گرما، سیل، زلزله، کرونا و هر شرایط سخت دیگری حضور فعالانه دارند.

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: این استان با توجه به مرزی بودن و اینکه یکی از استان‌های کم برخوردار است هر سال فصل تابستان و تعطیلات عید نوروز میزبان گروه‌های جهادی بومی و از استان‌های دیگر برای محرومیت‌زدایی بوده، اما نوروز امسال  به دلیل شیوع کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی میزبان حضور گسترده گروه‌های جهادی مهمان نبودیم و بیشتر گروه‌های جهادی بومی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خدمت‌رسانی کردند.