استاندار خراسان جنوبی گفت: در دولت سیزدهم و طی ۲ سال گذشته هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در بخش میاندشت شهرستان درمیان هزینه شده است و اعتبارات جدیدی نیز به این بخش اختصاص می‌یابد.

جواد قناعت روز جمعه در جمع نمازگزاران بخش میاندشت گفت: دولت سیزدهم به مناطق کمتر برخوردار توجه ویژه داشته اما استان عقب ماندگی تاریخی در زیرساخت‌های جاده، آب و بهداشت دارد.

وی با اشاره به احداث خط انتقال آب از دریای عمان افزود: قبل از دولت سیزدهم این مصوبه تنها برای سیستان و بلوچستان بود که در این دولت برای استان ما هم مصوب شد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اُفت فشار گاز در زمستان سال گذشته گفت: گاز مصرفی همه استان‌های کشور از چند طریق تامین می‌شود اما گاز مورد نیاز ما تنها از خراسان رضوی تامین می‌شد لذا پروژه انتقال گاز در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: خط انتقال گاز از دو راهی دشتک زابل به نهبندان در ۲ فاز با اعتبار ۸۰ هزار میلیارد ریال عملیاتی شد که تا هفته دولت ۱۴۰۳ به بهره برداری می‌رسد و از جنوب استان نیز به گاز سراسری وصل می‌شویم.

قناعت افزود: پروژه راه آهن خراسان جنوبی در فاز اول اعتبار کلان ۱۸۰ هزار میلیارد ریال از محل تهاتر نفتی نیاز دارد و با استجازه مقام معظم رهبری کل مسیر تامین اعتبار شد که اتفاق بزرگی در کشور است.

وی همچنین از گاز رسانی به پنج روستای بخش میاندشت، چهار واحد تولیدی و ناحیه صنعتی با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال، روکش حفاظتی ۱۴.۵ کیلومتر و احداث دو و نیم کلیومتر آسفالت روستایی با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال، آغاز احداث خانه بهداشت با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، تهیه طرح هادی ۲۶ روستا و اجرای طرح هادی در ۱۷ روستای این بخش خبر داد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: ۱۶ روستای بخش میاندشت آسفالت شده و ۴۴۲ قطعه زمین در طرح نهضت ملی مسکن واگذار شده است.

 

وی از مرمت ۱۳ رشته قنات و احداث چهار قطعه زمین چمن مصنوعی نیز خبر داد و گفت: چهار پروژه زمین چمن دیگر در دست اقدام است.

قناعت از احداث ۶ کلاس درس و مدرسه روستای دره چرم بخش میاندشت گفت و افزود: احداث ۶ سازه آبخیزداری، اجرای ۲ سایت ایرانسل، آبرسانی به ۲ روستا و اصلاح ۲۴ کیلومتر شبکه آبرسانی در دستور کار است.

وی همچنین با تبریک هفته بسیج و بیان اینکه امروز در جامعه جهانی و عرصه‌های بین المللی حرف برای گفتن داریم افزود: نظام سلطه آمریکا و استکبار بارها از اول انقلاب دنبال براندازی نظام بودند اما زمانی که نتوانستند، گفتند ما قصد تاثیرگذاری بر ضریب توانمندی ایران در جوامع بین الملل را داریم.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: اسرائیل چهارمین ارتش و قدرت نظامی را به بیان برخی افراد دارد، آمریکا با آن قدرت نظامی در جریان حماس و فلسطین به کمک این چهارمین ارتش نظامی آمده و خجالت هم نمی کشند؛ این یعنی افول اسرائیل.

وی افزود: رژیم غاصب صهیونیستی تاکنون بین چهار تا پنج هزار کودک مظلوم فلسطینی را شهید کرده و این یک رسوایی در جهان است.

قناعت با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های مطرح شدن در جهان، قدرت است گفت: یکی از مؤلفه‌های قدرت، مقاومت است و مقام معظم رهبری بر این موضوع مهم تاکید دارند که هر کسی بیشتر مقاومت کند، پیروز است.

وی ادامه داد: جنگنده، ناو، تانک و سلاح تنها یک قدرت نظامی است اما خون شهدا اثرگذارتر است، ما سختی‌ها را رد کرده‌ایم و به قله نزدیکیم و اسرائیل در حال فروپاشی است.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه ایران در حوزه‌های مختلف پیشرفت‌های زیادی دارد، اظهار داشت: هواپیماهای کشورهای مختلف در داخل ایران و توسط مهندسین ما تعمیر و بازسازی می‌شوند.

وی با بیان اینکه اتفاقات بزرگی که رخ داده عادی نیست و به برکت خون شهدا، رشادت‌های مردم، تفکر بسیجی و رهنمودهای امامین انقلاب است، گفت: بیش از هر زمان در داخل کشور نیاز به وحدت بین اقوام، مذاهب و شهرهای مختلف داریم، باید کار برای مردم و رفع مشکلات آنها شتاب بگیرد.

قناعت ادامه داد: بیش از هر زمان دیگر باید تابعیت از منویات رهبری در دستور کار باشد، مقام معظم رهبری معصوم نیست اما در مسائل استراتژیک جهان اسلام تاکنون اشتباهی نکرده چراکه حکیم، دارای تجربه و نایب بر حق امام زمان (عج) است.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه برنامه‌های سفر به بخش‌های تابعه شهرستان‌های استان، این جمعه را در بخش میاندشت حضور پیدا کرد و برنامه‌های این سفر با ادای احترام به مقام شامخ شهدا آغاز شد.

قناعت ضمن زیارت آستان مقدس امامزادگان منطقه، در نماز جمعه میاندشت حضور یافت که با گفت و گوی بی واسطه مردم همراه بود.

بنابر اعلام روابط عمومی استانداری، وی با همراهی شماری از مدیران استان و شهرستان از دبستان آیت الله سید حسن تهامی روستای سیدان، مجتمع دامپروری دشت بورنگ و ساختمان در حال احداث بخشداری میاندشت نیز بازدید کرد.

استاندار خراسان جنوبی امروز در سفر به بخش میاندشت شهرستان درمیان با خانواده گرانقدر شهید سید علی رضوی نیز دیدار کرد و حضور در شورای اداری شهرستان درمیان که در مرکز بخش میاندشت برگزار می‌شود، از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه است.

درمیان دارای چهار بخش مرکزی، قهستان، گزیک و میاندشت است و مرکز این شهرستان مرزی در ۱۰۵ کیلومتری شرق بیرجند است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور