نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: اینکه استعلام‌های طولانی در حوزه اقتصادی استان کاهش یافته، خیلی خوشحال‌کننده است و باید همین باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سید “علیرضا عبادی” روز پنجشنبه دیدار عیدانه “حمید ملانوری” استاندار خراسان جنوبی و هیات همراه ضمن تبریک عید سعید غدیر خم اظهار داشت: در این مقطع چه مشکلات طبیعی و چه مسائل اجتماعی و سیاسی الحمدالله خوب انجام شد و اینکه در این جلسه گفتید استعلام‌های طولانی را به ۲ روز تبدیل کردید خیلی خوشحال‌کننده است.

وی افزود: از دیرباز همواره رهبر معظم انقلاب بر این قضایا تاکید دارند و به هر حال زندگی آزمون و خطا است اما باید فاصله‌ها را کم کرد یعنی کسی که راه اشتباهی را می‌رود تا فهمید اشتباه است باید بلافاصله و به موقع بگردد تا فرصت‌ها نسوزد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در دین هم مطرح شده و مساله بازگشت، توبه و انابه همین است که انسان جایزالخطا است و ممکن است اشتباه کند ولی باید بلافاصله راهی را باز کند و برگردد.

وی اظهار داشت: امروز با توجه به اینکه دنیا به هم وصل است و همه صاحبنظران در سراسر جهان ارتباط دارند، همه تجربیات بعد از علم به اندازه کافی هست لذا به غیر از غربی‌ها که ذاتا بدخواه هستند اما از نظرات، اندیشه و تجربیات صاحبنظران در همه نقاط زمین می‌توان استفاده کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: بخصوص در داخل کشور اندیشمندان و افراد مجربی هستند که می‌توان از نظرات آنها بهره گرفت و مسائل را به روز درست کرد.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کرده‌اند که دانشگاه‌ها به دولت و دولت به دانشگاه‌ها نزدیک شوند همین طور حوزه و از ظرفیت‌ها استفاده کنند.

امام جمعه بیرجند افزود: افرادی که به دانشگاه می‌روند و رشته‌های مختلف را می‌گذرانند بنا بر نیاز جامعه به عنوان صندوق علم به درد نمی‌خورد و باید از وجود آنها استفاده کرد.

همچنین مراسم محوری دهه امامت و ولایت امروز همزمان با عید سعید غدیر خم در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد و نماینده ولی فقیه در استان و استاندار خراسان جنوبی نیز در این مراسم حضور یافتند.

این مراسم با حضور امام جمعه بیرجند، استاندار خراسان جنوبی، معاونان استاندار، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، فرماندهان نظامی و انتظامی و قشرهای مختلف مردم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد.