#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

?استاندار خراسان جنوبی از افزایش ۵۰۰ میلیارد تومانی اعتبارات عمرانی سفر رئیس جمهور به استان خبر داد.
دکتر قناعت با اعلام این خبر در گفتگو با بخش خبری ساعت ۲۰ شبکه خاوران به تشریح نتایج نشست پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور که با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور برگزار شد، پرداخت.
?وی گفت: طبق برنامه زمان بندی شده در نهاد ریاست جمهوری، امروز و در ساختمان کوثر، طی جلسه ای به ریاست دکتر مرتضوی و با حضور معاونین وزرا و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان درخصوص تک تک مصوبات بحث شد.
?استاندار با اشاره به این که سفر به خراسان جنوبی، سومین سفر استانی رئیس جمهور بود، تصریح نمود: این سفر که در شهریور ماه امسال انجام شد، ۲۸۵ طرح و پروژه برای استان به همراه داشت.
?قناعت ادامه داد: مجموع اعتبارات لحاظ شده برای استان در قالب مصوبات این سفر، ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی و ۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هم تسهیلات ریالی می باشد.
?وی با بیان اینکه ۱۹ وزارتخانه و سازمان، عهده دار این مصوبات می باشند، گفت: مسئولیت پیگیری مصوبات سفر در سطح ملی، معاونت اجرایی رئیس جمهور و در استان، معاونت عمرانی است.
?به گفته وی؛ تا کنون بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان از تعهدات سفر، به استان تخصیص پیدا کرده و طی ۸ مرحله به استان پرداخت شده است.
?استاندار خاطرنشان کرد: با عنایت به ضعف هایی که در وضعیت راه های استان داریم یک سوم اعتبارات و مصوبات سفر به حوزه راه اختصاص دارد.
?قناعت تصریح نمود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، کل مصوبات طی یک بازه زمانی سه ساله و تا سال ۱۴۰۲ عملیاتی می شود و بخش معدودی هم در سال ۱۴۰۳ اجرا خواهد شد.
?وی ادامه داد: از مجموع تعهدات ریالی برای سال ۱۴۰۰، بیش از ۱۱۴ درصد محقق شده است.
?وی متذکر شد: علیرغم روال عادی، در جلسه امروز و با استفاده از حضور آقای مرتضوی، چند مصوبه جدید به مصوبات سفر اضافه کردیم.
?استاندار گفت: در این جلسه در قالب متمم مصوبات سفر، مبلغ ۲۸۰ میلیارد تومان برای بخش کشاورزی و ۲۵۰ میلیارد تومان هم برای سایر بخش ها مصوب کردیم.
?قناعت تأکید کرد: براساس مصوبات این جلسه، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان به اعتبارات عمرانی استان افزوده شد و به این ترتیب اعتبارات عمرانی به رقم ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید.
?وی با اشاره به از قلم افتادن برخی دستگاه ها از مصوبات سفر، اظهار داشت: برای این دستگاه ها نیز در این جلسه، مصوباتی لحاظ شد.