– مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، شهرت‌گریز و مستضعف‌نواز بود و خون شهید هم تحول‌آفرین است.

حجت الاسلام علی عرب پور روز پنجشنبه در آیین چهلمین روز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مصلای المهدی (عج) بیرجند افزود: شهادت سردار سلیمانی وحدت ملت ایران و عراق را افزایش داد و شهادتش مکتب مقاومت و ایستادگی را به جهان مخابره کرد.

وی بیان کرد: این شهید بزرگوار در دست خط به جا مانده از خود می‌نویسد «خداوندا مرا بپذیر، خداوندا عاشق دیدارتم، همان دیداری که موسی را ناتوان از ایستادن و نفس کشیدن نمود، خداوندا مرا پاکیزه بپذیر».

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان افزود: رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکای جنایتکار از دستاوردهای شهادت حاج قاسم سلیمانی وحشت دارند؛ این شهید بسیار قانع و با مناعت طبع و همیشه در انتظار شهادت بود و در نهایت به آرزویش رسید.

وی اظهار داشت: امام علی (ع) در نهج البلاغه هشت صفت و شرط را برای مردان خدا از جمله بهره‌وری درست از دنیا، پاگذاشتن روی هوس، استقامت در راه حق، نداشتن کبر و غرور، شناخت ائمه (ع) حق و پیروی از آنان برشمردند.

وی گفت: شهید سلیمانی به معنای واقعی مطیع اهل بیت (ع) بود و به عنوان کسی که ۳۰ سال او را می‌شناسم با جرات می‌گویم که همواره در مسیر اهل بیت (ع) حرکت کرد و در این راه ذره‌ای افول نداشت.

حجت الاسلام عرب پور افزود: سردار سلیمانی ذره‌ای کبر و غرور نداشت و در اندیشه او همه انسان‌ها بندگان خدا بودند اما خطوط قرمزی داشت و خود را در مقابل فرزندان شهدا کوچک می‌دید و همیشه تلاش می‌کرد حتی به فکر گناه نباشد.

وی بیان کرد: شهید سلیمانی سردار دل‌ها شد چون اجازه نداد فطرتش آلوده شود و وارستگی از گناه داشت، شهید سپهبد سلیمانی وقتی به نماز می‌ایستاد عارف واقعی بود و منش کریمانه او بر سربازان و ژنرال‌های سوریه و عراق تاثیر مثبت گذاشته بود.

وی اظهار داشت: شهید سلیمانی در میدان جنگ و نبرد، کوچکترین مسائل شرعی و حقوقی افراد را براساس عدالت و اخلاق مراعات می‌کرد.

وی گفت: این شهید والامقام شجاعت را به ارتش سوریه و عراق بازگرداند و امروز حاج قاسم در دل‌های مردم سوریه، عراق، یمن و لبنان انسان مقدسی است.

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه کرمان گفت: دشمن با وجود حاج قاسم در هر منطقه‌ای مغلوب می‌شد و از او ترس داشتند در حالی که هفت کشور برای تشییع جنازه سردار سلیمانی درخواست کردند و او با تقوا به اکسیر محبوبیت قلوب دست یافت.

وی افزود: شهید حاج قاسم، منشاء اثرات و تحول در زندگی بسیاری از جوانان و مردم بود تا عاقبت بخیر شوند و خود را سرباز ولایت می‌دانست.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق (حشد الشعبی) به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سال جاری در مسیر فرودگاه بغداد به دستور ترامپ و با شلیک موشک از پهپادهای وزارت دفاع آمریکا ترور شدند و به شهادت رسیدند.

پیکر پاک سردار دل‌ها پس از تشییع در عراق و شهرهای اهواز، مشهد مقدس، تهران، قم و کرمان بامداد چهارشنبه هجدهم دی ماه بنا به وصیت سردار سلیمانی در گلزار شهدای شهر کرمان در جوار همرزمان شهیدش به خاک سپرده شد.

سردار سلیمانی ابتدای جنگ تحمیلی با شماری از نیروهای کرمان، تیپ زرهی را تشکیل داد که سپس به لشکر ۴۱ ثارالله تبدیل شد. او از آغاز تشکیل این لشکر تا انتصاب به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان و منشاء خدمات ارزنده در شرق کشور بود.