یکی از فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس گفت: حادثه شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس قوی‌ترین نقطه الهام‌بخش این ملت برای اعتماد به قدرت و نصر الهی، امامین انقلاب و اعتماد به انرژی ملت ما در داخل به برکت ایمان است.

سردار غلامرضا احمدی روز یکشنبه در آیین گرامیداشت پنجم اردیبهشت سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس که در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد، افزود: جا دارد تا آخرین نفس از برخی گروه‌ها قدردانی کنیم که در راس آنها امام(ره) و سپس مقام معظم رهبری قرار دارند چون همه سر سفره هدایت‌های امام راحل نشسته‌ایم بعد شهیدان، ایثارگران و رزمندگان و سپس ملت و بال دیگر ملت، نیروهای مسلح هستند.

وی بیان کرد: امروز که علیرغم محدودیت‌های کرونایی این مراسم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و در شرایط خاص برگزار شد یکی از پیام‌های آن این است محل حادثه‌ای که پیروزی ملت قهرمان مان از آن یادآوری می‌کند از روی عرشه ناوی که این هشت بالگرد و ۶ هواپیما بلند شدند نزدیک به هزار کیلومتر تا محل حادثه فاصله بود.

یکی از شاهدان واقعه طبس ادامه داد: این بالگردها بدون هیچگونه مزاحمتی ۲ بار دیگر نیز در همین منطقه حاضر شده بودند که این به دلیل خلاء تجهیزات و امکاناتی بود که برای رهگیری و کشف پروازهای مزاحم داشتیم که این تجهیزات هم مربوط به شاه و ساخت کشور آمریکا بوده است.

وی اظهار داشت: اما اکنون در چند ماه گذشته فرزندان نظامی و پاسدار کشور پهباد فوق مدرن آمریکایی‌ها را ساقط کردند در حالیکه هواپیمایی دارای ۳۵ نفر سرنشین نیز همراه این پهباد بود اما آن را تشخیص داده و ساقط نکردند، این موضوع با واکنش ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا همراه بود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: این نشان دهنده انگیزه دانشمندان نیروهای مسلح برای تولیدات داخلی در زمینه کشف هر مزاحمی است و از آن تجهیزات بالاتر کاربران مومن و انقلابی هستند که این دستگاه‌ها را کنترل می‌کنند تا اتفاقی نیفتد.

وی یادآور شد: لازم است امثال من حقیر و هر فرد دیگری به برکت این نعمتی که به هدایت‌های امام امت، حضرت آقا و حضور ملت قهرمان ما در میدان و به تیزهوشی و ذکاوت نیروهای مسلح این ملت حاصل شده قدردانی کنیم.

سردار احمدی با اشاره به آیه پنج سوره ابراهیم که مقام معظم رهبری ۱۴ روز بعد از شهادت سردار سلیمانی (۲۷ دی) در خطبه‌های نماز جمعه ایراد فرمودند، گفت: معظم‌له حضور ۲۵ میلیونی آحاد مردم در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی را ایام الله دانستند و ادامه دادند این جمعیت بخاطر اخلاص، فداکاری، مردم‌داری و صدها شاخصه دیگر سردار آمدند و مردم باید این ایام‌الله را زنده نگه دارند.

وی ادامه داد: حوادث و وقایعی مانند پنجم اردیبهشت ۵۹ نیز از ایام اللهی است که باید زنده نگه داشته شود.

این شاهد واقعه صحرای طبس تاکید کرد: شاید هیچ حادثه‌ای در بین حوادثی که برای انقلاب اسلامی رخ داده حتی دفاع مقدس به روشنی و آشکاری بروز و ظهور قدرت خدا وجود نداشته باشد.

وی اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس هم اقرار می‌کنیم تنها جنگ جهانی عالم بر یک ملت مستضعف بوده است جنگی که توازن قوا در تقسیم قدرت‌های نظامی برقرار نبوده و تفاوت بین ما و دشمنان از فرش تا آسمان بود.

سردار احمدی گفت: بروز و ظهور قدرت نمایی خدای بزرگ در دشت طبس از همه اینها بالاتر است چراکه اولا اینکه آمریکایی‌ها زبده‌ترین نیروهای خود را بین ۲.۵ میلیون نفر انتخاب کردند همچنین مدرن‌ترین تجهیزات را داشتند، از طرفی زبده‌ترین کارشناسان هواشناسی شرایط هوا را آرام پیش بینی کرده بودند و تحلیل‌گران سطح پیروزی این ماموریت را ۹۲ درصد به بالا تشخیص داده بودند.

وی تاکید کرد: جریانات سیاسی ظلم می‌کنند که برخی از مبانی و اصول نظامی جمهوری اسلامی ایران را ذبح میدان تعارضات سیاسی خود می‌کنند، اینکه خداوند بالاترین دست قدرت الهی پشت سر این ملت است و هرجا وظیفه خود را انجام دهیم کاستی ما را جبران می‌کند این موضوع نباید دستخوش ذبح بین درگیری‌های سیاسی برخی گروه‌ها شود.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس افزود: اینکه اگر ملت به یک امامی مانند امام امت و حضرت آقا اعتماد کند می‌تواند سنگ‌هایی به بزرگی دفاع مقدس را از سر راه ملت بردارد، می‌تواند این ملت را به شاخص‌هایی که روزی نه چندان دور در ۱۰۰ کشور دنیا نبودیم و امروز جزو دو یا سه کشور اول دنیا هستیم برساند و امروز ملت به نقطه‌ای برسد که دانشمندان موشکی با برد ۲۵۰۰ بسازند و روانه کنند در حالیکه در یک متری هدف اصابت کند اما برای رقیب ما در دنیا ۷۶ متر فاصله تا هدف باشد.

وی تاکید کرد: حادثه‌ای مانند حادثه شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس قوی ترین نقطه الهام بخش این ملت برای اعتماد به دست الهی، امامین انقلاب و اعتماد به انرژی ملت ما در داخل به برکت ایمانی که دارد است.

سردار احمدی اضافه کرد: اگر جریان غرب‌گرا ایجاد اختلال نمی‌کرد با همین آهنگ حرکت می‌کردیم در همه عرصه‌ها جزو کشورهای نخست دنیا بودیم، نه در موشک، نه در قدرت نظامی، نه در مقاومت در مقابل جبهه کفر، نه در صدها حرفه‌ای که امروز ایران در عالم سربلند است اما از بس غوغا، طوفان و سرو صدا است نمی‌خواهند صوت مقدس موفقیت کشور ما به گوش جهانیان برسد.

وی افزود: رسانه‌ها هزاران ساعت تلاش می‌کنند این صوت موفقیت به گوش مومنین نرسد و یک میلیون برابر آن امکانات به میدان آورده‌اند تا این صوت به گوش عالمیان نرسد اما می‌رسد و گله ما از بخش داخلی است که جلوی چشمشان موفقیت‌های فرزندان حرف گوش کن امامین انقلاب رخ می‌دهد.

وی به بیان بخشی از خاطرات حادثه صحرای طبس پرداخت و جاسوسی برای عوامل داخلی گفت: از برخی جریانات اصیل انقلابی خواهش دارم بعضی از نقاط آسیب ملت ما و کینه دشمنان با ملت را دستخوش برخی دعواهای سیاسی نکنند.

سردار احمدی بیان کرد: دشمنان همچنان کینه و خباثت را دارند و می‌توانند با پر کردن چشم برخی‌ها از قبیل دری اصفهانی او را در داخل طبقه بندی‌ترین بخش سازمانی سرنوشت ساز این ملت جای دهند.

وی با بیان اینکه حادثه صحرای طبس سال ۵۹ پیامد حادثه ۱۳ آبان سال ۵۸ تسخیر لانه جاسوسی آمریکا است تصریح کرد: ۲۸ خرداد حادثه بزرگی پیش روی ملت ما است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس عنوان کرد: این حادثه همان خشم آمریکایی است که از سال ۵۸ شروع شد سال ۵۹ بروز قطعی پیدا کرد و در تمام مقاطع انقلاب دست شوم خباثت آمریکایی‌ها را می‌بیند که امروز با انگیزه و قدرت بیشتری آن خباثت وجود دارد.

وی ادامه داد: برای اینکه آنروز گمان نمی‌کردند ظهور و بروز قدرت اسلام به این مرحله برسد و در بزرگترین همایش‌های بین المللی در اورشلیم برجسته‌ترین محققان شان بگویند شیعه به دو دلیل ( بال قرمز و سبز) ریشه در رنگ سرخ خون سیدالشهدا و امید به یک منجی از محل اصابت ما و برد تیر ما خارج است.

سردار احمدی یادآور شد: نمی‌دانیم چرا برخی تلاش دارند اینقد غوغا کنند که روی برخی از پیروزی‌هایی که از خورشید روشن‌تر است خاکستر غفلت بریزند، نمی‌دانیم چه نفعی می‌برند.

وی گفت: آمریکایی‌ها به هیچکس اعتماد نخواهند کرد اگر اتفاقی خدایی نکرده برای این نظام بیفتد آمریکایی‌ها این افراد را روی کار نخواهند آورد چراکه تکیه گاه این ملت اسلام، مکتب اهل بیت، انتظار و ظهور حضرت صاحب، تکیه بر نایب و حکمت فرمایشات او است و حقیقتا به پای این مردم ریختن مانند سردار سلیمانی که پای مادر شهید را می‌بوسد و این الهام‌بخش ما برای استحکام این نظام است.

این شاهد واقعه صحرای طبس افزود: هر فردی در هر منصبی است بداند برای هر صندلی که یک مسوول نشسته یک کربلا برای ملت خلق شده است و این ملت شهیدان را داده‌اند.

وی بیان کرد: لذا نه آن روز قدرت نمایی فرزندان امام برای اشغال لانه جاسوسی، نه آنروزی که بدون هیچگونه نیروهای مسلح طرح آمریکایی‌ها در طبس ناکام ماند، نه دوران دفاع مقدس که دشمن رجز می‌خواند امروز عرض می‌کنم از ذلالت و ناچاری آمریکایی‌ها است که فرمانده قهرمان ضد تروریسم سردار سلیمانی را در کثیف‌ترین عملیات نظامی حذف می‌کنند.

سردار احمدی اظهار داشت: این هنر یک رییس جمهوری نیست که یک انسان بی پناه بدون سلاح و تجهیزات نظامی که در لباس رسمی برای دیدار با نخست وزیری عراق آمده است را با موشک ضد زره ۲۵ سانتیمتر نافذ در بدنه تانک بزنید بلکه اینها عجز است.

وی عنوان کرد: پیام پنجم اردیبهشت صحرای طبس در سال ۵۹ این است که خدا با انقلاب است، امام قابل اتکا است، امت قهرمان ما قابل احترام و تکیه گاه است و اعتماد به نصر الهی وظیفه امروز هر فرد ما است.

وی یادآور شد: حضرت امام فرمود امروز دفاع از جمهوری اسلامی از نماز واجب‌تر است چون نماز جزو فروع و جمهوری اسلامی جزو اصول است اما نمی‌دانم برخی به چه دلیل به خود اجازه می‌دهند یک جمهوری اسلامی، یک ولی فقیه، یک تکیه گاه ایمانی ملت، یک ملت قهرمان در صحنه‌ای که ۴۲ سال است سینه به سینه آمریکا ایستاده و پشت سر هم سیلی به صورت آنها زده است را شکل دیگری ببینند.

در پایان این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و استاندار از پوستر دومین جشنواره ملی شعر رستاخیز شن‌ها رونمایی شد.