– موافقت‌نامه داوری با حضور استاندار خراسان جنوبی و رییس اتاق تعاون ایران بین اتاق‌های تعاون و اصناف استان مبادله شد.

 این مبادله روز شنبه در حاشیه آیین افتتاح ساختمان اتاق تعاون خراسان جنوبی انجام شد که براساس آن تمامی اختلافات واحدهای صنفی مختلف در مرکز داوری اتاق تعاون استان بررسی خواهد شد.

استاندار خراسان ‌جنوبی در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران گفت: سنگ‌های معدنی استان شهریور ماه امسال در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان در تهران به نمایش گذاشته می‌شود.

حمید ملانوری افزود: با توجه به اعلام موافقت رییس اتاق تعاون ایران، در نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان غرفه‌ای رایگان به معرفی و عرضه سنگ‌های استان اختصاص می‌یابد.

وی بیان کرد: این نمایشگاه شهریور امسال و با حضور کشورهای مختلف برگزار می‌شود که فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت سنگ‌های معدنی استان محسوب می‌شود.

رییس اتاق تعاون خراسان جنوبی هم در این آیین گفت: برای تامین ملک و بازسازی ساختمان اتاق تعاون استان چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

غلامحسین حسینی افزود: این ساختمان با ۸۵۰ متر مربع زیربنا در زمینی به مساحت ۵۳۰ مترمربع احداث شده و شامل هفت واحد از جمله بخش‌های اداری، مرکز آموزش، مرکز داوری، سالن جلسات و مهمانسرا است.

در حال حاضر ۹۵۰ تعاونی با گرایش خدمات، مصرف، مسکن، کشاورزی و باغداری، مرزنشینان، صنایع و گردشگری، فرش دستباف، معدن، دهیاری‌ها و سهام عدالت در سطح استان فعال است که با سرمایه گذاری ۴۷ میلیارد تومان، بیش از ۹ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد کرده‌اند.