?به نام خدا
همزمان با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و افزایش فتنه‌های توطئه گران علیه ایران، امام خمینی (ره) فرمان تشکیل بسیج را در پنجمین روز از آذرماه ۱۳۵۸صادر نمودند.
تشکیل ارتش بیست میلیونی بسیج مستضعفین، اساسی ترین عامل مؤثر در خنثی سازی توطئه های دشمنان بود که به برکت تدبیر و دوراندیشی حضرت امام خمینی (ره) و لبیک جوانان پاکباخته و دل در گروی انقلاب نهاده، زمینه ساز بروز و ظهور اتفاقاتی میمون و مبارک در قاموس ایران اسلامی شد.
?بسیج از همان بدو تأسیس، همراه مردم و مایه مباهات نظام بوده و در هنگامه های سخت همواره خوش درخشیده است. حضور غرور انگیز دفاع از میهن در دوران دفاع مقدس و اعلام آمادگی برای مبارزه در میدان های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سازندگی با هدف آبادانی این مرز پرگهر از مهمترین رهاورد های خدمت بی منت این نهاد مقدس و این شجره طیبه است.
?پاسداشت تأثیرگذاری مستمر این خدمات ارزنده، ایامی را در تقویم مناسبت های ملی از آن خود کرده و هفته بسیج امسال نیز با شعار”بسیج، پیشرو خدمت و امید آفرین” فرصتی برای عرض خداقوت به جهادگرانی است که بی مزد و منت در راه اعتلای میهن در تلاش و تکاپو هستند.
?هفته بسیج امسال اما در حالی آغاز شده که ایران عزیز ما همچون اقصی نقاط دنیا با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کند . از ابتدای شیوع این بیماری در کشور، حضور بی وقفه بسیجیان در امدادرسانی های گستره در قالب ضدعفونی معابر، همراهی با کادر درمان، برگزاری رزمایش های کمک های مؤمنانه و … قابل تحسین است و بدون تردید مشارکت این عزیزان در اجرای طرح محله محوری که از ابتدای آذر ماه شروع شده، در فائق آمدن ما بر این ویروس عالمگیر، مثمر خواهد بود.
?اینجانب ضمن آرزوی سلامتی برای همه مردم عزیز خراسان جنوبی، فرا رسیدن هفته بسیج را به تمامی بسیجیان گرانقدر که با خلوص نیت در این راه گام نهاده و ردای خدمت به مردم را به تن کرده اند، تبریک عرض می کنم و تداوم تعهد، بصیرت و هوشمندی بسیجیان ولایتمدار خراسان جنوبی را تحت زعامت حکیمانه رهبر معظم انقلاب از درگاه حضرت حق خواستارم.

?امید که در سایه تدبیر و همدلی و نیز تلاش و هم افزایی همه نهادهای انقلابی و دستگاه های اجرایی شاهد رشد و توسعه روزافزون استان خراسان جنوبی باشیم.
?حمید ملانوری
استاندار خراسان جنوبی