مدیر کل دفتر آموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ماموریتی تحت عنوان نمونه سازی در فرهنگ و هنر را در راستای کار هنرستان ها بر عهده دارد، ادامه داد: باید الگوها و نمونه هایی را ارائه دهیم تا دیگران با تاسی گرفتن از آن ها کارهایی بهتر و فراگیرتر را انجام دهند.

آیین گشایش اولین هنرستان هنرهای زیبا در استان، شنبه ۱۳ مهرماه سال جاری با حضور علی اکبر صفی پور مدیر کل دفتر آموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجید پور عیسی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، ناصر نبی زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان و هنرمندان برگزار شد.
علی اکبر صفی پور با اشاره به این که تلاش می شود فعالیت ها و الگوسازی در گستره هایی با عنوان “هنرستان هنرهای زیبا” و “هنرستان موسیقی” انجام گیرد، اضافه کرد: در همین راستا از ۱۰ نفر رتبه اول رشته هنر کنکور، ۶ نفر تحصیل کرده در همین هنرستان ها هستند.
صفی پور اکثر هنرمندان معاصر را فارغ التحصیلان از این هنرستان ها دانست و گفت: امسال صدمین سال تاسیس هنرستان موسیقی تهران را جشن گرفتیم، این تداوم در فعالیت هنرستان ها نشان می دهد وزارت فرهنگ و ارشاد در کنار وزارت آموزش و پرورش باید برای توسعه هنرستان ها تلاش کنند.
وی به ۴۲ هنرستان فعال در کشور اشاره کرد و یادآور شد: در این زمینه مشکل کم نداریم اما از همان زمانی که مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی پیگیر راه اندازی هنرستان هنرهای زیبا در این استان شد، تلاش کردیم تا این اتفاق رخ دهد. به گفته وی پیگیری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نشان از درک ایشان از ماموریت اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد دارد.

مدیر کل دفتر آموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز امیدواری برای راه اندازی هنرستان هنرهای زیبا برادران خراسان جنوبی در آینده نزدیک، ادامه داد: برای حل مشکلات هنرستان ها نیز از بودجه های فصل ۵ می توان اختصاص داد اما همت استان را نیز می طلبد.