#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

۲۷۵ مبتلای جدید در آزمایش های مولکولی و سریع تشخیص کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۳۴۲ آزمایش ۲۷۵ مبتلای جدید در خراسان جنوبیتشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۱۵۴ بیمار جدید شامل ۵۴ بستری و ۱۰۰ مورد سرپایی، شناسایی شدند.

دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۵۷ مورد از بیرجند، ۳۸ مورد از قائنات، ۲۰ مورد از زیرکوه، ۹ مورد از فرودس، ۸ مورد از طبس، ۷ مورد از سرایان، ۵ مورد از سربیشه، ۵ مورد از نهبندان، ۴ مورد از درمیان و یک مورد از خوسف بودند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همچنین از ۴۸۰ تست سریع کرونا ۱۲۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد.

وی افزود:با ۳ مورد فوت جدید در شبانه روز گذشته در بیماران کرونا فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی به ۹۷۷ نفر رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر ۳۷۶ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۲۱۷ نفر کرونا مثبتند.

مهدی زاده گفت: از این تعداد ۲۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۶ نفر نامساعد است.

وی افزود: در شبانه روز گذشته ۱۰۳ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در همین مدت ۸۸ بیمار شامل ۴۹ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون ۲۳ هزار و ۶۷۴ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

به گفته وی تا روز گذشته ۶۹ هزار و ۲۰۰ تست مولکولی کرونا در استان انجام شد که ۲۴ هزار و ۸۶۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.