استاندار خراسان جنوبی گفت: بدون پیوست فرهنگی در راستای اجرای فعالیت‌های اجرایی توفیق واقعی را نخواهیم داشت و بهره‌مندی لازم را نخواهیم برد.

حمید ملانوری روز چهارشنبه در آیین افتتاح سالن همایش و فرهنگسرای شهر بیرجند که با حضور ویدئوکنفرانسی معاون اول رییس جمهوری در آستانه روز شوراها در حال برگزاری است، افزود: جامعه بدون نشاط فرهنگی و بدون حرکت در مسیر فرهنگ اصیل خودش نمی‌تواند توفیقی داشته باشد و به سعادت برسد.

وی بیان کرد: جامعه به شدت به فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی نیاز دارد و این مکان‌هایی که فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و نشست‌هایی در آن انجام می‌شود برای یک شهر ارزشمند است.

ملانوری با بیان اینکه امروز شاهد بهره‌برداری یکی از پروژه‌های بزرگ، فاخر و ارزشمند و در خور شان خراسان جنوبی و مردم بیرجند هستیم، اضافه کرد: قطعا این بنا از یادگاری‌های این دوره کاری مدیریت شهر بیرجند در تاریخ شوراهای اسلامی و شهرداری بیرجند ثبت و ضبط خواهد شد.

وی افزود: من این دیدگاه فرهنگی و توسعه‌گرایانه که نگاهی بلند به افق بلندمدت شهر بیرجند و استان دارد را ستایش می‌کنم و از اعضای شهر اسلامی بیرجند و شهردار بیرجند تقدیر می‌کنم.

استاندار خراسان جنوبی ضمن تبریک سالروز تاسیس نهاد مقدس شورای‌های اسلامی، گفت: نهادهای شورای اسلامی یکی از نعمت‌های بسیار خوب انقلاب اسلامی است که امام راحل(ره) در ماه‌های اولیه شکل‌گیری انقلاب اسلامی دستور شکل‌گیری این نهاد را دادند تا با استفاده از خرد جمعی و مشارکت مردم و با تعیین سرنوشت مردم توسط خود مردم، مسیر توسعه و آبادانی شهرها و روستاها شکل بگیرید.

ملانوری افزود: در دوره‌ای هم براساس قانون اساسی با برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، رنگ و بوی قانونی‌تر و سازمان یافته‌تری این نهاد گرفت.

وی بیان کرد: در طول این پنج دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا فعالیت‌های جدی را شاهد بودیم، اولا تحقق یکی از شعارهای اصلی انقلاب که همان تعیین سرنوشت مردم توسط خود مردم و بحث شایسته سالاری و مردم سالاری دینی بود.

ملانوری ادامه داد: مردم در روستاها در دورترین نقطه کشور با رای و نظر خودشان صالح‌ترین و فعال‌ترین آدم‌ها را انتخاب می‌کنند تا بتوانند حوزه عمران روستاها و شهرها را به‌دست بگیرند و با مطالبه‌گری جدی از سوی منتخبین مردم در سطح مدیریت کشور شکل بگیرید.

وی اظهار داشت: باید قدردان انقلاب و نظام اسلامی باشیم که حاکمیت مردم بر مردم ذیل احکام و رهنمودهای مکتب اسلام و بر پایه فرهنگ دینی، انقلابی و جهادی و فرهنگی ایرانی به عنوان فرهنگ غنی کشور برای ما به ارمغان آورد و اکنون ما در سایه این نعمت بزرگ زندگی می‌کنیم.

آیین افتتاح سالن همایش و فرهنگسرای شهر بیرجند به عنوان بزرگترین فرهنگسرای شرق کشور امروز چهارشنبه در آستانه نهم اردیبهشت روز شوراها از طریق ارتباط تصویری با معاون اول رییس جمهوری در حال برگزاری است.

در این آیین معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، وزیر کشور، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و استانداران سراسر کشور نیز به صورت ویدئوکنفرانسی حضور دارند.

اجرای پروژه سالن همایش و فرهنگسرای شهر بیرجند سال ۹۲ شروع شد اما از سال ۹۷ به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت و شاخص‌ترین اقدام و زیرساخت فرهنگی در خراسان جنوبی است.

این پروژه با زیربنای ۶ هزار متر مربع و مساحت ۲۰ هزار متر مربع با اعتبار ۴۸۵ میلیارد ریال اجرا و تکمیل شد. فرهنگسرای شهر بیرجند با ظرفیت ۲ هزار نفر جزو ۱۰ سالن برتر کشور است و با بهره‌برداری از آن، نیازمندی عمومی مرکز استان در برگزاری مناسبت‌های مهم ملی، مذهبی، رفاهی و استانی رفع شد.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و توسعه شهری و روستایی استان از اولویت‌های دولت در سال‌های اخیر بوده است.