#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: مطابق با الگوی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناختی، بارش‌ها تا پنجشنبه هفته جاری در این استان ادامه دارد و امروز نیز شدت بارندگی می‌تواند سبب جاری شدن روان‌آب و سیلاب در برخی نقاط استان شود.

فاطمه زارعی  افزود: سامانه بارشی که از اواخر وقت یکشنبه در خراسان جنوبی فعال شد، امروز همراه با رگبار، رعد و برق و در مناطق مستعد همراه با بارش برف و تگرگ و تشکیل مه است.

وی گفت: با توجه به بارندگی روزهای گذشته و ماهیت رگباری بودن بارش‌ها کماکان احتمال وقوع روان‌آب و سیلابی شدن مسیل‌ها به‌ویژه در شرق استان و شهرستان‌های جنوبی از جمله نهبندان، سربیشه و خوسف وجود دارد و لازم است اقدامات همه‌جانبه در دستور کار باشد.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی اظهار داشت: این بارندگی‌ها می‌تواند سبب ایجاد خسارت به تاسیسات، قنوات، ابنیه و حتی تخریب پل‌ها و آبنماها به‌ویژه در مناطق روستایی شود.

وی افزود: مردم در این مدت از سفرهای غیرضروری، رفت و آمد در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها، چرای دام و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

زارعی در ادامه با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته دمای مرکز استان بین چهار و ۱۳ درجه سانتیگراد متغیر بوده است گفت: در این مدت بندان شهرستان نهبندان با ۲۱ و سربیشه با یک درجه سلسیوس به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان بودند.

فتح‌آباد فردوس با ۳۰ میلیمتر باران بیشترین بارندگی‌ ۲۴ ساعت گذشته در خراسان جنوبی را به خود اختصاص داد و روز گذشته بیشترین بارندگی در نهبندان ثبت شد.

اداره کل هواشناسی و مدیریت بحران خراسان جنوبی هفته جاری برای فعالیت سامانه بارشی فعلی در استان، هشدار سطح قرمز (اقدام همه‌جانبه) صادر کردند.