نویسنده : سامان حسینی
شهرستان خوسف نزدیکترین شهرستان به مرکز استان خراسان جنوبی به عنوان پراکنده ترین نقطه جمعیتی و دور بودن بسیاری از روستاها به خوسف و نبود بسیاری از زیرساخت های اولیه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم میکرد.
با انتصاب محمد شفیعی به عنوان دومین فرماندار این شهرستان و به عنوان یوی از جوان ترین فرمانداران استان خراسان جنوبی توسعه این شهرستان شتاب بیشتری به خود گرفت.
معرفی و توسعه گردشکری در اقصی نقاط این شهرستان از دق اکبرآباد تا روستاهای هدف گردشگری خور و آرک تا دهکده گردشگری و گواب شهر خوسف همه و همه زمینه های معرفی این شهرستان فراهم کرد.
ایجاد زیرساخت های توسعه و فراهم کردن زمینه های سرمایه گذاری در شهرستان بطوریکه در معرفی افراد جهت دریافت تسهیلات اشتغالزایی روستایی در استان رتبه دوم را دارد.
این رتبه با در نظر گرفتن اینکه خوسف از نظر جمعیت دهمین شهرستان از بین ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی می باشد برجسته تر میشود.
این میزان اشتیاق برای سرمایه گذاری در این شهرستان موید فراهم بودن ایجاد زمینه مناسب برای سرمایه گذاری در این شهرستان نوپاست.
از نظر میزان سرمایه گذاری خارجی خوسف یکی از شهرستان های پیشتاز در این زمینه می باشد.
زمینه سرمایه گذاری و احداث ۵ کارخانه توسط سرمایه گذاران چینی در صورتی که قبل از شفیعی فقط یک کارخانه چدن توسط سرمایه گذار خارجی مجوز گرفته بود و تجربه های تلخی همچون کارخانه فولاد سرمایه گذار عمانی که هیچوقت اجرایی نشد  تا احداث بزرگترین حیروگاه خورشیدی استان خراسان خراسان جنوبی در دشت بارنده خوسف همه و همه موید حرکت چرخ دنده های توسعه و پیشرفت خوسف با روی کارآمدن فرماندار جوان خوسف می باشد.
با پیگیری های انجام شده چارت جدید فرمانداری خوسف تصویب و ابلاغ شد و حسین مالکی بیرجندی به عنوان معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری خوسف توسط استاندار انتصاب شد.
حسین مالکی بیرجندی با کوله باری از تجربه در دوران جوانی فرزندی از دیارگلهای نرگس به این سمت منصوب شد.
مالکی بیرجندی دارای مدرک تحصیلی مھندسی عمران بوده و کارشناس فنی واحد مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی استان، کارشناس واحد بھسازی لرزه‌ای اداره کل نوسازی مدارس استان، کارشناس امور عمرانی بخشداری مرکزی شھرستان بیرجند، کارشناس امور عمرانی فرمانداری شھرستان بیرجند و عضو کمیته نظارت بر پروژه‌ھای عمرانی شھرستان بیرجند از سوابق اجرایی او بوده است.

همچنین دبیر کمیته انطباق مصوبات شورای اسلامی شھر بیرجند، نماینده فرمانداری شھرستان بیرجند در ھیئت حل اختلاف معاملات شھرداری بیرجند، رئیس گروه برنامه‌ریزی و ھماھنگی امور عمرانی فرمانداری شھرستان بیرجند و بخشدار مرکزی بیرجند از دیگر سوابق حسین مالکی بیرجندی است.
با تجربه و سوابق کاری مالکی قطعا توسعه و پیشرفت شهرستان با مدیران جوان و بومی شهرستان سرعت بیشتری خواهد گرفت.
▶️

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله