رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: در اجرای اصل ۱۷۴ قانون اساسی نقش مهم و ارزشمند سازمان بازرسی برای نظارت بر عملکرد سازمان‌های دولتی پیش بینی شده که در دوره جدید قوه قضاییه این نقش برجسته‌تر و پررنگ‌تر است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل پیشین و جدید بازرسی استان خراسان جنوبی که با حضور رییس سازمان بازرسی کل کشور از طریق ویدئو کنفرانس در بیرجند برگزار شد افزود: هدف از تشکیل سازمان بازرسی نظارت بر حسن اجرای امور و قوانین در دستگاه‌های ذیربط زیر نظر قوه قضاییه است.

وی گفت: در دوران تحول قوه قضاییه و ‌برنامه‌هایی که از سوی رییس قوه ابلاغ شد این برنامه‌ها برگرفته از سیاست‌ها و منویات مقام معظم رهبری است و نقش ویژه‌ای برای سازمان بازرسی دیده شده که از باب دستگاه نظارتی قوه قضاییه تقویت آن تعیین کننده خواهد بود.

رییس شورای قضایی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: بازرسی و نظارت مستمر وزارتخانه‌ها و انجام بازرسی‌های فوق‌العاده و اعلام تخلف‌های مکشوفه توسط این دستگاه مورد توجه است و رسیدگی می‌شود و اگر جرمی در سازمانی کشف شود این جرم ضمن بررسی کارشناسی به دادستان‌ها ارجاع تا رسیدگی قضایی به جرم انجام شود.

وی ادامه داد: در خراسان جنوبی هم سازمان بازرسی از ابتدای تشکیل سازمان فعالیت‌های فراوانی برای انجام مسوولیت و وظیفه داشته است که قابل تقدیر است.

حمیدی ضمن تقدیر از خدمات سید مسلم مظهری ابراز امیدواری کرد که حضور یک قاضی در راس این سازمان کارساز و شاهد رسیدن به اهداف بالاتری برای این سازمان در خراسان جنوبی باشیم.

با حکم رییس سازمان بازرسی کل کشور ابراهیم رحیمی به عنوان مدیرکل بازرسی خراسان جنوبی منصوب و امروز معرفی شد.