معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: شهرداری بیرجند باید به قید فوریت، مکان نگهداری و توانمندسازی کودکان کار را در کوتاه ترین زمان ممکن آماده و به اداره کل بهزیستی استان تحویل دهد.

محمدرضا  طالبی، در گروه کاری فرهنگی و اجتماعی استان در خصوص درمان اعتیاد آسیب دیدگان اجتماعی، کودکان و زنان بدسرپرست، اظهار کرد: باید با همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و اداره کل بهزیستی استان موارد مرتبط با بهداشت و درمان اعتیاد کودکان و اطفال رعایت شود لذا رصد و شناسایی موارد با اداره کل بهزیستی و درمان رایگان آن‌ها بر عهده دانشگاه است.

وی یادآور شد: در راستای اجرای ماده ۴۰ قانون رعایت حقوق کودکان و نوجوانان نیز کودکان تحویلی از طرف دادستانی و هم کودکان کار، برای استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی به این دانشگاه معرفی شوند؛ اداره کل اتباع استانداری، مسئول ساماندهی کودکان کار افاغنه است.

طالبی بیان کرد: کمک کردن به کودکان کار نه تنها به آنها کمکی نمی‌کند بلکه در مواردی باعث وارد شدن آسیب‌های جدی به این کودکان شده و تشویق کودکان مشابه برای ورود به این عرصه را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه کمک به توانمندسازی آنها باید در دستور کار دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد، گفت: رسانه‌ها و بویژه صدا و سیمای استان باید در این خصوص فرهنگ سازی کنند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور