رییس اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اقتدار نیروی پدافند هوایی مایه افتخار ارتش و کشور است که در رزمایش‌های اخیر نیز بار دیگر ثابت شد.

حجت الاسلام “محمدباقر روشندل” روز یکشنبه در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سید “علیرضا عبادی” نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: سامانه‌هایی که در ۲ رزمایش اخیر در سمنان و سرزمین چابهار مورد آزمایش قرار گرفت، به نحو احسن ماموریت خود را انجام دادند و حتی موشک‌های در شب هم موفق عمل کردند.

وی بیان کرد: این موفقیت و دستاوردهای دفاعی بسی افتخار برای ارتش به‌ویژه نیروی پدافند هوایی است.

رییس اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: در اقصی نقاط کشور و ارتفاعات سر به فلک کشیده، تازه ماموریت نیروی پدافند هوایی شروع می‌شود و سامانه‌های مختلف پدافندی و کارکنان پایور و وظیفه در این مناطق فعالیت دارند.

وی افزود: مسئولیت سنگینی هم متوجه روحانیون در نهاد مقدس عقیدتی سیاسی است و حضور آنان در این سایت‌های دوردست توانسته موثر واقع شود.

حجت الاسلام روشندل اظهار داشت: بیش از ۱۱۰ روحانی در نیروی پدافند هوایی ارتش مشغول خدمت هستند و در کنار نهاد حفاظت اطلاعات و فرماندهان مقتدر این نیرو با پشتیبانی مقام معظم رهبری انجام وظیفه می‌کنند.

وی گفت: پراکندگی این نیرو در سطح کشور کارهای فرهنگی را سخت کرده اما روحانیون با هجرت‌هایی که انجام می‌دهند و از جمله در خراسان جنوبی و سایت‌های متعددی که در منطقه شرق کشور وجود دارد، حضور فعال دارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند هم گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران که به تعبیر کلمه طیبه است، در شرایط امروز جهان و نوع صنایع دفاعی نیروی پدافند جایگاه ویژه‌ای دارد و الحق مایه افتخار و باز هم رو به رشد است.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی افزود: آنچه جایگاه ارتش و همه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را در جهان ویژه ساخته، این است که براساس ایمانی که دارند در پای عقیده خود دفاع می‌کنند و بحث شخص، حزب و گروه نیست.

وی بیان کرد: سلسله مراتب باید باشد که در هر امری کارآمدی هر نیرو در هر سازمانی در گرو سلسله مراتب است اما باطن قضیه آن است که از سرباز صفر تا امیران ارتش و سایر نیروهای مسلح پای عقیده‌شان هستند و این شکست‌ناپذیر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: این در حالی است که دیگران با اینکه خیلی مسلح اما از درون پوک هستند لذا کفار، مشرکین و ظالمان بر ملت‌هایی که غالب هستند بسیار با قساوت عمل می‌کنند اما جایی که بخواهند پنجه در پنجه شوند، خیلی ترسو هستند و بارها ملاحظه شده که نیروهایی از غربی‌ها با ادعا ولی از ترس گریه می‌کنند.

وی افزود: در داخل هم همین طور هستند و مساله یاس، افسردگی و انتحار در نیروهای مسلح غربی به وفور است لذا در این سرمایه عظیم معنوی وجود مبارک علمایی که این افتخار را پیدا کردند در خدمت نیروهای مسلح قرار گیرند، نمی‌توان فراموش کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: این دو توامان شرایطی را بوجود آوردند که دشمن هم به اقتدار نیروهای مسلح ما اعتراف دارد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر در دنیا و منطقه چه خبر است و بر سر جان و مال و عقیده ملت‌ها چه می‌آورند اما ایران انقلابی و اسلامی تحت حصن حصین نیروهای ایمان و عقیده مصونیت دارد.

امام جمعه بیرجند افزود: وجود روحانیون و نیروهای مسلح که بزرگترین خدمت به جامعه را انجام می‌دهند، بعضی محسوس و ملموس است اما اکثر آن ناملموس است.

وی شرط هر کار و عمل در جامعه را وجود امنیت دانست و تصریح کرد: اگر امنیت نباشد همه چیز به‌هم می‌ریزد لذا شما در ثواب همه امور مادی و معنوی که در کشور انجام می‌شود شریک هستید و با هیچ چیز معامله نکنید که خدا توفیق بزرگی داده است.