وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به جاذبه ها و ویژگی های کویر سه قلعه سرایان در استان خراسان جنوبی، آن را منطقه ای دیدنی و منحصر برای تماشای بارش شهابی برساوشی تابستانی در کشور معرفی کرد.

، علی اصغر مونسان در حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی با معرفی جاذبه های کویر سه قلعه در استان خراسان جنوبی، نوشت: کویر سه قلعه یکی از منحصر به فردترین کویرهای شرق کشور است که در فاصله ۳۰ کیلومتری از مرکز بخش سه قلعه و ۵۵ کیلومتری از مرکز شهرستان سرایان در استان خراسان جنوبی قرار دارد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه «جغرافیای سه قلعه به گونه‌ای است که در مسیر جریان گرد و غبار محلی قرار ندارد»، افزود: افق دید باز و حدود صفر درجه در محل رصدگاه، امنیت بالای منطقه، دارا بودن جاذبه‌های کویری زیبا و استثنایی شامل تپه‌های ماسه روان (تپه ماهور)، دریاچه نمک، دق (زمینی کاملاً صاف و سفت که دارای هیچ گونه پوشش گیاهی نیست) و اقامتگاه های بومگردی زیبا و دنج، این منطقه را به عنوان جاذبه‌ای دیدنی و منحصر در منطقه و کشور معرفی می‌کند و صد البته بارش شهابی برساوشی هرسال بخصوص در مردادماه جلوه زیبا و خاصی دارد.

به گزارش ایرنا، کویرهای ایران یکی از ناب ترین و زیباترین جاذبه های گردشگری ایران است که تقریبا در هیچ جای دنیا مانند آن وجود ندارد و برای سفر در ایام نوروز و فصل بهار، بسیار مناسب است. از میان مناطق کویری ایران، کویر لوت به عنوان بیست و هفتمین بیابان بزرگ جهان در پهنه ای مشترک میان استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی، در فهرست آثار جهانی در یونسکو ثبت شده است.

کویر مرنجاب و کویر مصر در اصفهان، کویرهای زردگاه و حلوان در طبس، کلوت شهداد در کرمان و کویرهای ریگ زرین و دروازه قرآن در یزد از معروف ترین و جذاب ترین مناطق کویری ایران هستند که در فصل خاص گردشگری خود ، همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است.

با توجه به شیوع بیماری کرونا و توصیه ستاد ملی مقابله به کرونا به در خانه ماندن و تاکید بر تعویق سفر به دوران پس ازمهار بیماری کووید ۱۹، اکنون بهترین فرصت برای مطالعه و شناخت بیشتر جاذبه های فرهنگی،گردشگری و طبیعی ایران ایجاد شده است که می توان با بررسی دقیق، مقصدهای جذاب و جدید گردشگری را برای مسافرت های فردی و گروهی در دوران پسا کرونا برنامه ریزی کرد.