#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری سومین سوگواره استانی شعر «مشق دلدادگی» خبر داد.

 محمود رمضانی با بیان این خبر، عنوان کرد: با هدف مشارکت شهرستان های استان در رویدادهای فرهنگی و هنری، این دوره از سوگواره به میزبانی شهرستان فردوس برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که هدف از برگزاری سوگواره آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا با سیره فضایل و صفات بارز امام حسین (ع) است، ادامه داد: بسط و گسترش فرهنگ عاشورایی در سطوح مختلف جامعه، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر آیینی، ایجاد رقابت سالم جهت ارتقاء سطح  کیفی اشعار آیینی و کمک به توسعه پایدار برنامه های فرهنگی و انسجام بخشی فعالیت های فرهنگی آیینی از دیگر اهداف تعیین شده برای این جشنواره است.

به گفته وی جشنواره در دو بخش اصلی با محورهای حماسه آفرینی امام حسین (ع) و اصحاب با وفایشان، شخصیت، زندگی، دلاوری و شجاعت و ولایت پذیری شهدای کربلا، شهادت طلبی و ایثار در آیینه عاشورا و زینب (س) اسطوره صبر و بردباری و در بخش جانبی با محور اهمیت نماز و نماز جماعت در دین مبین اسلام، برگزار می شود.

رمضانی خاطرنشان کرد: علاقه مندان می توانند آثار خود را در تمامی سبک ها و قالب های شعری حداکثر تا ۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۱ به دبیرخانه سوگواره ارسال کنند.

وی به جوایز جشنواره اشاره کرد و گفت: در بخش اصلی ، به نفر اول تندیس، لوح تقدیر و مبلغ ۱۵ میلیون ریال، به نفر دوم تندیس، لوح تقدیر و مبلغ ۱۰ میلیون ریال، به نفر سوم تندیس، لوح تقدیر و مبلغ ۸ میلیون ریال، ۵ نفر شاعر شایسته تقدیر لوح تقدیر همراه با مبلغ ۵ میلیون ریال و به یک نفر برگزیده بخش جانبی لوح تقدیر و مبلغ ۵ میلیون ریال اهدا خواهد شد.

گفتنی است علاقه مندان جهت مطالعه فراخوان و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت اداره کل به آدرس https://khj.farhang.gov.ir/ و جهت دریافت فرم ثبت نام به آدرس https://ferdos.farhang.gov.ir/ مراجعه کنند.