مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: با تصویب ۷۷ میلیارد تومان برای منابع طبیعی و آبخیزداری استان ۵ هزار هکتار از عرصه‌های این استان در مقابل بیابانزایی مهار می‌شود.

علیرضا نصرآبادی، امروز پنجشنبه ۱۵ اسفند همزمان با روز درختکار در مراسم کاشت درختان با حضور مسئولان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خراسان جنوبی یکی از پنج استان درگیر گرو غبار کشور است.

وی با بیان اینکه امسال برای مقابله با بیابان زایی برای خراسان جنوبی اعتبار ویژه‌ای در نظر گرفته شد، افزود: برای این منظور ۷۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار مصوب شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی، سطح در نظر گرفته شده برای اجرای طرح‌های مقابله با بیابان زایی در خراسان جنوبی را پنج هزار هکتار اعلام کرد که بیشترین سطح عملیات اجرایی در کشور است.

نصرآبادی بیان کرد: با توجه به اینکه ۳ میلیون و ۴۰۰ هزاز هکتار از مساحت استان تحت تاثیر فرسایش بادی قرار دارد، این موضوع شرایط این استان را ویژه‌تر کرده است.

وی اظهار کرد: با اعتبار تخصیص یافته امیدواریم شرایط استان در بحث مقابله با بیابان زایی و همچنین افزایش سرانه فضای سبز تا سال آینده تغییرات چشم گیری داشته باشد چراکه حجم زیادی از برنامه نهال کاری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی، وسعت پوشش جنگلی استان را ۶۶۰ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: گونه‌های غالب این جنگل‌ها، بنه و بادامشک است.

نصرآبادی، گونه های منحصر به فرد جنگلی مانند دیودال، زبان گنجشک وحشی و سنو را جزو مهمترین پوشش‌های جنگلی این استان در کشور دانست.

وی با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای افزایش سرانه فضای سبز، افزود: امسال نیز مانند سال‌های گذشته علاوه بر هفته منابع طبیعی در حوزه اجرا نیز اقدامات موثری مانند طرح مالچ‌پاشی انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی، تخصیص ۴۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح مالچ پاشی، افزایش تعداد نهالستان‌های استان و رسیدن به تولید بیش از ۲ هزار اصله نهال از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی امسال دانست.

نصرآبادی یادآور شد: توزیع بیش از ۴۵۳ هزار اصله نهال، در این هفته اجرایی خواهد شد که شهروندان می‌توانند نهال مورد نیاز خود را با مراجعه به اداره‌های شهرستان و گرفتن حواله دریافت کنند.