#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

قناعت بر جذب اعتبارات عمرانی توسط دستگاه‎های اجرایی استان در پایان سال مالی جاری تأکید کرد

جواد قناعت عصر امروز با تأکید بر این مطلب در جلسه شورای اداری استان، متذکر شد: کوتاهی در این بخش قابل بخشش نیست و ظلم به مردم استان می باشد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از ملاک‌های ارزیابی مدیران دستگاه ها هم جذب حداکثری اعتبارات عمرانی خواهد بود.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در سفر معاون اجرایی رئیس جمهور به استان، هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به صورت متمم به اعتبار سفر اضافه شد که زمینه ساز توسعه خراسان جنوبی خواهد شد.

قناعت به مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی و حضور معاون اجرایی رییس جمهوری در استان اشاره کرد و گفت: در سفر دکتر مرتضوی، مصوبات سفر رئیس جمهور مورد بررسی مجدد قرار گرفت، لذا انتظار است مسئولان، پیگیری‌ های لازم را برای اجرای مصوبات در دستورکار خود قرار دهند و مشکلات احتمالی در روند اجرای مصوبات را از طریق وزارت‌‌ خانه‌های مربوطه و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری دنبال کنند.

وی اظهارداشت: دستگاه‌ها، برنامه‌ریزی‌ های لازم را برای سفر دوم رئیس جمهور به استان در یکی دو ماه آینده انجام دهند تا بتوانیم در این دوره از سفر هم مصوبات خوبی را برای توسعه استان داشته باشیم.

استاندار در بخش دیگری از سخنانش متذکر شد: باستناد ماده ۱۶ قانون مصوب فرودین ماه ۱۳۹۴ مجلس شورای اسلامی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر موظف است به منظور گسترش معروفات و زدون منکرات برنامه‌های اجرایی خود را تهیه کند که پس از تصویب لازم اجراست.

قناعت ادامه داد: لازم است دستگاه‌های اجرایی استان برای اجرای این طرح‌ها با دیبرخانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر همکاری لازم را داشته باشند.

وی تأکید کرد: طرح‌های اجرایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی می‌بایست بر مبنای آسیب‌های اجتماعی استان از جمله طلاق، اعتیاد، عفاف و حجاب و تکدی گری و… تهیه شود.

به گفته وی؛ وظایف دستگاه‌های اجرایی در قانون حجاب و عفاف که به تصویب شورایعالی انقلاب فرهنگی رسیده، مشخص شده است اما متأسفانه بسیاری از این وظایف در گذشته مغفول واقع شده که باید در این دوره دستگاه‌ های اجرایی پای کار بیایند و به وظایف خود عمل کنند.

استاندار عنوان کرد: در خصوص مدیریت افتا هم انتظار است دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را داشته باشند تا با مدیریت این موضوع جلوی بسیاری از آسیب‌ها را بگیریم.

قناعت تأکید کرد: دستگاه‌هایی که در خصوص حملات سایبری کوتاهی کنند و یا موضوعات فنی را در این خصوص جدی نگیرند، اگر مورد حمله واقع شدند، حتماً باید پاسخگو باشند.
وی با اشاره به دیدارهای اخیر خود با پنج نفر از سفرای کشور های خارجی، گفت: این دیدارها همچنان ادامه دارد تا پای سرمایه گذاران کشورهای مختلف به استان در راستای توسعه باز شود و بتوانیم سرمایه خوبی را جذب کنیم.

استاندار با تأکید بر اینکه لازم است دستگاه‌های اجرایی در زمینه مصرف برق، الگو را رعایت کنند، متذکر شد: شرکت توزیع برق استان،گزارش عملکرد دستگاه‌ها را در رعایت الگوی مصرف به شورای اداری ارائه کند.

قناعت با اشاره به اینکه انتصاب مدیران کل دستگاه‌های اجرایی براساس قانون با هماهنگی و نظرخواهی استانداران انجام می‌شود، اضافه کرد: انتصاب مدیران کل بیشتر به صورت تعاملی بین استانداران و وزرا انجام می‌شود که باید همین روند در انتصاب مدیران شهرستانی هم با نظرخواهی، مشورت و تعامل با فرمانداران انجام شود و مدیران کل خودسرانه و بدون هماهنگی انتصابات را انجام ندهند.

وی در بخش دیگر از صحبت‌های خود اظهار داشت: امروز دشمن به دنبال القای به بن بست رسیدن انقلاب اسلامی در جامعه است و برای این امر از هیچ تلاشی از جمله بزرگنمایی مشکلات و هدایت برخی از فیلم‌سازان خاص برای سیاه نمایی دریغ نمی کند.

به گفته وی؛ آنقدر تبلیغات دشمنان پیچیده، حجیم، گسترده، علمی و چند لایه است که گاهاً به خود ما تلقین می‌شود که کشور به بن بست رسیده که البته این القا از اهداف شوم دشمن است.

استاندار با بیان اینکه برخی از خواص استحاله شده و آلوده داخلی نیز دشمنان را در زمینه رسیدن به اهدافشان همراهی می‌کنند، افزود: دشمن با اجرای مدل نظرسنجی گلوله برفی آنلاین و ارائه نتایج آن به جامعه به دنبال القای ناامیدی و نارضایتی مردم از نظام اسلامی است.

قناعت با تأکید بر اینکه هدف نهایی دشمنان ناامید کردن مردم از نظام و انقلاب است، تصریح کرد: جامعه مشکلاتی زیادی دارد اما ملت ایران اسلامی با وجود مسایل مختلف به دلیل اعتقادات دینی قوی در حال تحمل جراحی اقتصادی دولت هستند تا کشور از این گردنه سخت عبور کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف خطیر ما و به خصوص جوانان، شکستن خط حملات و نشانه گرفتن عمق استراتژی دشمن و بیان حقایق و جهاد تبیین است، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی به بن بست نرسیده و همچنان با نشاط و پویایی رو به جلو حرکت می‌کند و القای بن بست، حربه نخ نمای دشمنان انقلاب اسلامی است تا مردم ما را ناامید کنند.

به گفته وی؛ به مراتب وضع ما نسبت به کشورهای دیگر بهتر است و مشکلات ما هم بالطبع کمتر می باشد که این موضوع نیازمند جهاد تبیین است.

استاندار با اشاره به اینکه به فرمایش مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) دوران بزن و دررو تمام شده، اضافه کرد: اسرائیل یکی از مدافعان حرم ما را به شهادت رساند و ما در مقابل چند نفر از فرماندهان آنان را کشتیم، لذا دشمنان ما بن رسیده‌اند و نفس‌های آخر خود را می‌کشند.

قناعت با بیان اینکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) آینده‌ نگری خوبی در خصوص رشد و تعالی نظام اسلامی دارند، عنوان کرد: باید برای رسیدن به نقطه ایده آل برنامه‌ریزی کنیم و در این زمینه فرمایشات معظم له را به خوبی اجرایی نماییم.