دوره آموزشی عوامل و دست اندرکاران اقامتگاههای بوم گردی استان بلحاظ کثرت این گونه واحد ها در شهرستان های طبس، سرایان و فردوس پس از برنامه ریزی لازم با مشارکت تعداد ۲۱ نفر از عوامل اجرایی از ۱۴ مورد تأسیسات بوم گردی ۳ شهرستان فوق الذکر در مرکز شهرستان طبس در تاریخ ۲ اسفند ماه برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، در این دوره آموزشی تخصصی کوتاه مدت که به مأخذ ۱۶ ساعت و طی ۲ روز اجرایی گردید موضوعات ذیل مطرح و تشریح گردید: بیان مفاهیم مرتبط با موضوعات بوم گردی و فعالیت های گردشگری در زمینه های اکوتوریسم و توسعه پایدار گردشگری روستایی، ضوابط مربوط به اقامتگاههای بوم گردی، آشنایی با مفاهیم میهمان نوازی، اصول میهمانداری، خصوصیات میهماندار، آشنایی با فرهنگ های مختلف و ایجاد کسب و کار های مکمل و تنوع محصول در اقامتگاههای بوم گردی.

نظرسنجی از مشتریان، مطالعات سری زمانی از نقطه نظر بازار و وضعیت رقبا، نیاز های منطقی میهمان (به روز رسانی امکانات مجموعه های بوم گردی)، بازاریابی، بازارسازی، بازار داری و بازارگرمی، وفاداری و حفظ مشتریان، بهره مندی از گروهها و افراد تأثیر گذار در تبلیغات میدانی، برند سازی و فعالیت های تحت برند از موضوعات مطرح شده در این کارگاه آموزشی بود که توجه شرکت کنندگان را به خود جلب کرد.

در این جلسات آموزشی به اهمیت موضوع عفاف و حجاب و اصول و مبانی امر به معروف و نهی از منکر تأکید و نکات کلیدی در خصوص این دو فریضه مهم تشریح و تبیین گردید.

اجرای برنامه آموزشی به صورت پاور و گفتگوی دو طرفه استاد و فراگیران و پاسخ گویی به سوالات و ابهامات حاضرین از مشخصات بارز این کارگاه آموزشی بود که مورد امعان نظر و استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.

 

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله