#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

به نام خدا
“مسئله‌ سلامت، جزو مسایل درجه‌ یک هر کشوری است، یعنی اگر ما دو سه مسئله درجه یک را بخواهیم کنار هم بگذاریم، بلاشک یکی از آنها مسئله‌ سلامت و بهداشت و درمان است”. مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی)
طبق اساسنامه سازمان جهانی بهداشت، سلامت به ‌عنوان یکی از ارزش های فردی و اجتماعی، از مهمترین و ابتدایی‌ترین حقوق و نیازهای بشر بوده و دستیابی به بالاترین سطح آن در راستای داشتن سرمایه های انسانیِ سالم و پویا که از شاخص های تعالی جامعه به شمار می رود، از جمله اهداف اجتماعی و ملی دولت‌هاست.
در ایران نیز پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اقدامات و برنامه های ارزنده ای در زمینه سلامت، بهداشت و درمان مردم صورت گرفته به گونه ای که حوزه بهداشت، طی سالیان متمادی به عنوان موفق‌ترین بخش‌های نظام سلامت مطرح بوده است.
بدون تردید هفته سلامت، فرصتی مغتنم است تا دستاوردهای تلاشگران این حوزه در راستای ارتقاء شاخص های سلامت و تحقق این فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی (حفظه الله) که؛ ” کاری کنید بیمار جز درد و رنج بیماری اش، ناراحتی دیگری ‏نداشته باشد” را پاس داریم.
اینجانب ضمن قدردانی از تلاش های ارزنده همه دست اندرکاران بخش سلامت کشور به ویژه در استان خراسان جنوبی، آغاز هفته سلامت را به همه تبریک عرض نموده، از خداوند منان سلامتی، عافیت، سعادت و توفیق روزافزون یکایک عزیزان را مسئلت دارم، امید که با رویکرد ویژه دولت سیزدهم و تأکید بر توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات، شاهد رفع نیازهای حوزه بهداشت و درمان استان بوده و به زودی ارتقاء شاخص های بهداشتی را در خراسان جنوبی به عنوان سومین استان پهناور کشور، شاهد باشیم.

جواد قناعت
استاندار خراسان جنوبی