حضور گردشگران خارجی در سه ماهه اول سال جاری در روستای دهسلم و بیابان لوت

مدیر پایگاه میراث جهانی بیابان لوت از بازدید ۳۱ گردشگر اروپایی از ابتدای سالجاری تاکنون از بیابان لوت و روستای دهسلم خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی؛ زهرا رضایی ملکوتی مدیر پایگاه میراث جهانی بیابان لوت در این خصوص گفت: با عنایت به شرایط اقلیمی منطقه و گرمای بیش از حد هوا در شش ماهه اول سال، حضور گسترده گردشگران داخلی و خارجی تا این زمان می تواند عامل مهمی در تبدیل این منطقه به یکی از قطب های گردشگری باشد. در این خصوص توسعه زیرساخت های لازم به منظور جذب گردشگر در منطقه می تواند توسعه و رونق صنایع دستی، گردشگری و به دنبال آن اشتغالزایی را به دنبال داشته باشد.

مدیرکل و معاون میراث فرهنگی استان ۴ مرداد ماه از کارگاه مرمت پایگاه میراث جهانی بیابان لوت بازدید کردند.

زهرا رضایی ملکوتی مدیر پایگاه میراث جهانی بیابان لوت گفت: در این بازدید ساختمان پایگاه و مهمانسرای مجاور آن، کمپ گردشگری روستا، نخلستان، معابر منتهی به پایگاه و مسیرهای دسترسی مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت و در این زمینه توضیحات لازم توسط مدیر پایگاه و کارشناس ناظر در خصوص چگونگی مرمت فضاهای داخلی، نماهای بیرونی، بامسازی، محوطه سازی، جداره سازی و سنگ فرش کوچه ورودی پایگاه، تکمیل سرویس بهداشتی، مرمت و اجرای دیوار چینه ای نخلستان و مسیرهای گردشگری ارائه و جهت بهسازی مجموعه به منظور پذیرایی بهتر و ارائه خدمات مناسب تر به گردشگران برنامه ریزی گردید.

 

 

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله