#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

جلسه هماهنگی نهادها و ادارات فرهنگی خراسان جنوبی چهارشنبه ۱۲ مردادماه جاری با هدف ایجاد هم افزایی خصوصا در عملیات های مهم فرهنگی استان برگزار شد.

 ، جلسه هماهنگی نهادها و ادارات فرهنگی استان چهارشنبه ۱۲ مردادماه ۱۴۰۱ برگزار شد.

علی فرخنده در این جلسه با تاکید بر سیاست تشکیلات سازی، ادامه داد: در این راستا شبکه سازی مدیریت شهرستان ها، شبکه مشورتی حول شورای فرهنگ عمومی، شبکه اجرایی با حضور موسسات فرهنگی و هنری  به عنوان بازوهای اجرایی و شبکه معین که شامل دستگاه ها و نهادهای فرهنگی عضو در این جلسه می شود، مد نظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری درخصوص مردم سالاری دینی در همه عرصه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و … ، خاطرنشان کرد: بر همین اساس کارگروه مردمی سازی و محرومیت زدایی فرهنگی، اقتصاد فرهنگ و هنر، رسانه و فضای مجازی، قرآن و عترت، امور زنان و خانواده، مناسبت های ملی و مذهبی، هنر و سینما و وضعیت سنجی فرهنگی تعریف و با پیشنهادات تیم اندیشه ورز اداره کل، برای هر کدام نماینده ای از مردم انتخاب خواهیم کرد.

فرخنده علت برگزاری این جلسه را هم افزایی و هماهنگی دستگاه های فرهنگی دانست و افزود: گاهی عملیات مهم فرهنگی در استان اجرا می شود، اما سایر دستگاه های فرهنگی از آن بی اطلاع هستند، همانند موضوع گردشگری در ایام نوروز که با هم افزایی دستگاه ها می توان این مسئله مهم را مدیریت کرده و کمک کننده به مجموعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشیم.

وی همچنین به مهم ترین عملیات فرهنگی پیش رو یعنی بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در مهرماه اشاره کرد و گفت: روز گذشته اولین جلسه برگزاری نمایشگاه نوشت افزار ایرانی و اسلامی با حضور چاپخانه ها، صنف لوازم التحریر و فروشندگان عمده برگزار شد تا عرضه محصولات فرهنگی را بر اساس معیارهای اسلامی و ایرانی مهندسی کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش به اعتباراتی که از محل هدفمندی یارانه ها مخصوص اجرای برنامه های مقابله با آسیب های اجتماعی به استان تخصیص یافته اشاره کرد و ادامه داد: این اعتبارات پس از بررسی های فراوان به ۲۷ برنامه مهم  در استان همچون تولید موزیک ویدیو و موشن گرافی، برگزاری جشن ازدواج و تحکیم بنیان خانواده و جمعیت، برپایی نمایشگاه نوشت افزار، اجرای تئاتر طنز، برگزاری شب شعر، تقویت شبکه تربیت فعالان حوزه مجازی و … اختصاص یافته است.

گفتنی است در ادامه اعضای حاضر در جلسه به بیان پیشنهادات خود پیرامون آسیب شناسی مسایل فرهنگی استان، تعیین نقشه راه عملیات فرهنگی ، واگذاری امور اجرایی به موسسات مردمی، تدوین سند زیست بوم فرهنگی خراسان جنوبی ، اولویت سنجی وضعیت فرهنگی استان و تعیین مدوعوین پیشنهادی جلسات آتی پرداختند.