سید محمد حسینی، امروز(۱۲ شهریورماه) در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی اظهار کرد: ثبت احوال در آسیب‌شناسی وضعیت جامعه و سرمایه‌های اجتماعی نقشی اساسی دارد که به صورت مطلوب به آن پرداخته نشده است .

وی با بیان اینکه ثبت احوال علاوه بر اینکه هویت جامعه در آن نگهداری می‌شود، از جایگاه خاصی برخوردار است، افزود: به دلیل مواجه با چالش‌های اجتماعی، سرمایه اجتماعی آسیب دیده است و ثبت احوال، قطعاً یکی از مراکزی است که در خصوص آسیب‌شناسی باید به آن پرداخت.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ثبت احوال با همکاری مدیران نسبت به گذشته وضعیت بهتری پیدا کرده است، تصریح کرد: ثبت احوال خراسان‌جنوبی به دلیل داشتن مرز مشترک با افغانستان و ترکیب جمعیتی، وضعیت خاصی دارد و ثبت احوال در راستا نقشی اساسی دارد .

حسینی بیان کرد: استان خراسان‌جنوبی، سومین استان پهناور کشور است و با این وسعت، جمعیتی کم‌تر از یک میلیون نفر دارد و این امر باعث می‌شود تا مرکز استان نتواند به مناطق دوردست خدمات ارائه دهد .

وی یادآور شد: اگر بنا است در استان‌هایی مانند خراسان‌جنوبی، جهشی در توسعه و خدمات داشته باشیم، قطعاً باید به صورت ویژه نگاه کنیم .

در پایان این مراسم، ” مجتبی فاطمی”، به عنوان مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی معرفی و از زحمات”علی پورحسین”، مدیرکل سابق، تقدیر شد .

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله