استاندار خراسان جنوبی گفت: بالگرد جدید هلال احمر استان با استفاده از اعتبارات استانی به  می‌شود.

 جواد قناعت در بازدید از جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی و نشست با مدیران این مجموعه افزود: بالگرد هلال احمر استان قدیمی و فرسوده است و قرار شد بالگرد جدید هفته آینده وارد خراسان جنوبی شود.

وی اظهار داشت: ما هم قول دادیم این بالگرد جدید را به تجهیزات و امکانات پرواز در شب مجهز کنیم تا در زمان حوادث و بحران‌ها به‌کار گرفته شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از مشکلات ما این است که بالگردهای فعلی قادر به پرواز در شب نیستند و امکانات و تجهیزات خاصی می‌خواهد که می‌توان آنها را با استفاده از اعتبارات استانی تامین کرد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم رصد میدانی دستگاه‌های اجرایی است تا علاوه بر بحث‌های فنی و کارشناسی که در جلسات داریم، برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی و نحوه اجرای مصوبات در این بازدیدها بررسی شود و ضمن دیدار با کارکنان، موانع و چالش‌های احتمالی مورد بررسی قرار گیرد.

قناعت با خداقوت به کارکنان و داوطلبان جمعیت هلال احمر در سطح استان گفت: در بازدید امروز درخواست‌هایی مطرح شد و بخشی را که اعتبار کمتری نیاز دارد از محل اعتبارات استانی تامین می‌کنیم و مواردی که نیازمند اعتبارات بیشتر است در سطوح دیگر از جمله پیشنهادات سفر دوم رئیس جمهور پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: خراسان جنوبی دارای شرایط خاصی است و به لحاظ وسعت سومین استان پهناور کشور محسوب می‌شود همچنین خشکسالی چندین سال استان را درگیر کرده است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: خشکسالی صدمات زیادی را در بخش‌های مختلف به دامداران، کشاورزان و صنعتگران زده است که باید در این بخش دقت و راهبری خاصی صورت بگیرد.

وی اظهار داشت: آموزش ویژه مردم و مدیران در آموزش‌های اولیه پیشگیری از حوادث مورد توجه است زیرا در کاهش خسارات ناشی از حوادث تاثیر چشمگیری دارد.

قناعت گفت: در رابطه با فعالیت داروخانه تک نسخه‌ای در خراسان جنوبی برای داروهای خاص نیز معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری پیگیری‌های لازم را برای اخذ مجوز انجام خواهد داد تا داروهای خاص را در این داروخانه به جامعه هدف ارایه کنیم.

وی افزود: درخصوص تامین تجهیزات پایگاه‌های امدادی پیگیری‌های لازم با اولویت انجام خواهد شد تا زیرساخت امداد و نجات در استان تقویت شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در زمینه پیشنهادات سفر دوم رئیس جمهور ۶ میلیارد تومان برای سوله‌های امدادی، ۳۵ میلیارد تومان برای تکمیل ساختمان اداری، پنج میلیارد تومان برای تکمیل مرکز آموزش‌های تخصصی و ۱۰ میلیارد تومان برای تامین تجهیزات خودروهای امداد و نجات در نظر گرفته شده است.

وی افزود: امیدواریم با تصویب این اعتبارات و تحقق آن بخش زیادی از کمبودها در حوزه امداد و نجات استان مرتفع شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی هم گفت: امدادگری بالاترین افتخار جمعیت هلال احمر است و با توجه به آغاز هفته پدافند غیرعامل از چهارم آبان تمهیدات و اقداماتی که از خسارت جانی و مالی جلوگیری کند در راستای پدافند غیرعامل باید مورد توجه قرار گیرد.

محمدعلی کاوسی افزود: در این زمینه پایداری و تاب‌آوری اجتماعی و در قبال آن هشدار را مورد توجه قرار دادیم زیرا خراسان جنوبی یکی از حادثه‌خیزترین استان‌های کشور با حوادث پر رخداد مانند سیل، زلزله و خشکسالی است.

وی گفت: روز گذشته طرح ملی نذر آب پنج در سه محور معیشتی، بهداشتی و درمانی و کاهش تنش‌های آبی در شهرستان طبس اجرایی شد و توزیع لوازم تحریر را در ۲ شهرستان زیرکوه و قاینات خواهیم داشت که ۶۰ دانش‌آموز در این مجتمع‌ها تحت پوشش جمعیت قرار گرفتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار داشت: دوره آموزشی مدیریت بحران نیاز اساسی است که با توجه به تغییر برخی قوانین در این زمینه باید این دوره‌ها بازیابی شود.

وی تاکید کرد: برخی زیرساخت‌های امداد و نجات در استان ضعف دارند و پایگاه امداد و نجات شرق کشور نیازمند توسعه زیرساخت است.

کاوسی گفت: درخصوص داروخانه هلال احمر به دنبال راه‌اندازی داروخانه تک نسخه‌ای در استان هستیم که در این زمینه سازمان غذا و دارو باید نسبت به اخذ مجوز در این زمینه اقدام کند.

وی تصریح کرد: بالگرد امدادی استان قابلیت پرواز در شب را ندارد که با توجه به وسعت و مشکلاتی که در خراسان جنوبی وجود دارد، می‌طلبد بالگرد به تجهیزات مورد نیاز در این زمینه مجهز شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه برخی پایگاه‌های هلال احمر در سطح استان امکانات لازم از جمله آب، برق و گاز ندارند گفت: امید است با تکمیل تجهیزات و زیرساخت‌ها بتوانیم شاهد خدمات هرچه بهتر به جامعه هدف باشیم.

استاندار خراسان جنوبی در این بازدید ضمن پوشیدن لباس هلال احمر، داوطلب افتخاری این جمعیت شد.

وی از پروژه‌های احداث پایگاه امدادی و کلینیک درمانی مرکز خراسان جنوبی بازدید کرد و به امدادگران جمعیت هلال احمر استان خداقوت گفت.

نوشته و خبرنگار : دکتر  ا . زارعی دبیر سرویس پزشکی و سلامت و ا حسن پور