پانزدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی  آبان ماه جاری با معرفی آثار برگزیده، به کار خود پایان داد.
اعضای هیات داوران شامل اتابک نادری ، نادر برهانی مرند و علی عابدی پس از تماشای ۶ اثر حاضر در جشنواره ، ضمن قدردانی از زحمات و هنرنمایی تمامی گروه ها در این دوره، آرای خود را به شرح ذیل اعلام کردند.
در بخش طراحی پوستر و بروشور ، لوح سپاس و جایزه نقدی به مبلغ ۵ میلیون ریال به امیر حسین توکلی شایسته تقدیر طراحی صحنه نمایش پاپاراتزی از بیرجند تعلق گرفت.
در بخش موسیقی ، لوح سپاس و جایزه نقدی به مبلغ ۱ میلیون ریال به یوسف تیموری برای اجرای زنده موسیقی نمایش دختر نارچین از شهرستان سرایان اهدا شد.
در بخش طراحی لباس نیز، لوح سپاس و جایزه نقدی به مبلغ پنج میلیون ریال بطور مشرک به امیر دشتبانی برای نمایش دختر نارچین از شهرستان سرایان و صالح رنجبر برای نمایش استشمامات از شهرستان قاینات تقدیم گردید.
میثم صدرا برای نمایش پاپاراتزی در بخش طراحی صحنه ، لوح سپاس ، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ ۱۰ میلیون ریال را دریافت کرد.
در بخش بازیگری مرد ، هیات داوران از زحمات و همراهی ناصر قوی پیشکسوت تئاتر قاین با اهدای لوح سپاس و جایزه نقدی به مبلغ ۵ میلیون ریال برای بازی در نمایش ” تو را نشان دادم انگشتم از هوش رفت ” از شهرستان قاینات تقدیر کردند.
حسین حیرانی بازیگر نمایش اگزیستنس از شهرستان قاینات به عنوان شایسته تقدیر این بخش با اهدای لوح سپاس و جایزه نقدی به مبلغ ۵ میلیون ریال شناخته شد.

مقام سوم بازیگری به سعید آمیا برای بازی در نمایش دختر نارچین از شهرستان سرایان با اهدای لوح سپاس و جایزه نقدی به مبلغ ۱۵ میلیون ریال، مقام دوم به محمد صادق خطیبی بازیگر نمایش جام حذفی از شهرستان طبس و مقام اول به جواد جعفری بازیگر نمایش پاپاراتزی با اهدای لوح سپاس ، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ ۲۰میلیون ریال رسید.
در بخش بازیگری زن نیز هیات داوران ضمن تقدیر از حضور ارزشمند تمامی بانوان هنرمند در این دوره از جشنواره با اهدای لوح سپاس و جایزه نقدی به مبلغ ۵ میلیون ریال به آرام ابراهیمی بازیگر نمایش استشمامات از شهرستان قاینات و فاطمه بی نیاز بازیگر نمایش دختر نارچین از شهرستان سرایان شایسته تقدیر دانستند.

زهرا صرافیان بازیگر نمایش تو را نشان دادم انگشتم از هوش رفت و مینا آجری بازیگر نمایش جام حذفی بطور مشترک مقام سوم بازیگری را با اهدای لوح سپاس و مبلغ ۱۰ میلیون ریال دریافت کردند.

مقام دوم بازیگری لوح سپاس و جایزه نقدی به مبلغ ۱۵ میلیون ریال مشترک به رویا رمضانپور بازیگر نمایش جام حذفی و مهدیه زنگویی بازیگر نمایش پاپاراتزی تعلق گرفت.

همچنین هیات داوران ضمن قدردانی از نویسندگان خارج از استان به جهت همراهی و مساعدت با هنرمندان تئاتر استان خراسان جنوبی، مقام دوم نویسندگی، لوح سپاس و جایزه نقدی به مبلغ ۱۰ میلیون ریال را به میثم صدرا و علی حمیدیان فر نویسندگان نمایشنامه جام حذفی و مقام اول، لوح سپاس ، تندیس جشنواره و مبلغ ۲۰ میلیون ریال را به حسین ابراهیمی نویسنده نمایشنامه دختر نارچین تقدیم کردند.

در بخش کارگردانی نیز مقام سوم، لوح سپاس و جایزه نقدی به مبلغ ۱۵ میلیون ریال به مهدی سالمی کارگردان نمایش دختر نارچین و مقام دوم، لوح سپاس و جایزه نقدی به مبلغ ۲۰میلیون ریال به کار گروهی نمایش جام حذفی اهدا شد.

هیات داوران پانزدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی با توجه به شرایط اجراها دو اثر نمایشی “دختر نارچین” و “جام حذفی”(مشروط به اصلاحات داوری) را بدون اولویت از میان ۶ اثر به عنوان برگزیدگان جشنواره انتخاب کردند.