استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از مسایلی که باید به آن ورود کرد، ساماندهی بازار اصلی شهر بیرجند با برنامه علمی، فنی و تخصصی است.

حمید ملانوری شامگاه سه‌شنبه در بازدید از بازار بیرجند اظهار داشت: این کار باید بر مبنای یک سند جامع و کار کارشناسی صورت گیرد.

وی هدف اصلی از مراجعه به بازار و حضور در جمع بازاریان را خداقوت و تشکر عنوان کرد و افزود: یکی از مجموعه‌هایی که به طور جدی با طرح محدودیت‌های اخیر مدیریت کرونا همکاری کردند، اصناف و بازاریان بودند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با وجود این که محدودیت‌ها بر معیشت خانوارها به ویژه فعالان بازار تاثیر گذاشته اما بیش از ۹۵ درصد اصناف عزیزمان، مصوبات را پذیرفتند و نسبت به تعطیلی واحد صنفی خود اقدام کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی بیان کرد: این مساعدت اصناف باعث شد بتوانیم بیماری را کنترل کنیم به گونه‌ای که آمار ابتلا و فوت در استان سیر نزولی پیدا کرده است.

ملانوری گفت: امروز به جمع بازاریان آمدیم تا از آنها به واسطه همکاری‌های گذشته تشکر کنیم و از اصناف استدعا داریم در ادامه راه هم همراهی کنند تا بیماری جمع شود و ان شاء الله با آسودگی بیشتر به کسب و کار پرداخته شود.

وی اظهار داشت: یکی از مواردی که در این حضور میدانی مورد توجه قرار گرفت، وضعیت استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌های اجتماعی بود که خوشبختانه در اغلب واحدها رعایت شده است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: شلوغی خاصی در بازار مشاهده نشد اما تجمعاتی در برخی نقاط داشتیم که باید رعایت شود.

ملانوری گفت: آنچه جای نگرانی دارد، عادی انگاری است که در درصد اندکی از افراد جامعه وجود دارد و همین تعداد کم می‌تواند مراعات‌ را دچار خدشه کند.

وی به نتایج مطلوب طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: پروتکل‌ها وجود دارند و همه ما مکلف به رعایت دستورالعمل‌ها هستیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: رعایت نکردن از دید بازرسان و ناظران دور نمی‌ماند کما این که در جریان بازرسی‌های صنعت، معدن و تجارت و نیروی انتظامی، موارد جزیی از پلمب واحدها را داشته‌ایم که امیدواریم تکرار نشوند و کمتر شاهد چنین اتفاقاتی باشیم.

وی از مراجعات مردمی در این بازدید میدانی گفت و افزود: مراجعات میدانی نعمتی است برای حضور در جمع مردم و اطلاع از مسایل و مشکلاتی که عنوان می‌کنند.

استاندار خراسان جنوبی به همراه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری از بازار بیرجند بازدید کرد و ضمن حضور در واحدهای فعال به گفت و گو با برخی متصدیان صنوف و توزیع کنندگان کالاهای اساسی پرداخت.

ملانوری نحوه اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها را که از اول آذر ماه جاری آغاز شد و متناسب با رنگ‌بندی شهرها ادامه دارد، مورد ارزیابی قرار داد.

شهر بیرجند از هفته گذشته در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار دارد.