#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 استاندار خراسان ‌جنوبی گفت: اقتصاد مقاومتی در چند سال اخیر فرصت بسیار مناسبی برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود و اجرای پروژه‌های زیرساختی است که باید دستگاه‌ها از این ظرفیت استفاده کنند.

جواد قناعت روز شنبه در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان افزود: برنامه‌های اقتصاد مقاومتی برای بهبود شاخص‌ها و دستیابی به اسناد بالادستی یعنی سند چشم انداز ۲۰ ساله یا اجرایی شدن سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی در استان است.

وی با بیان اینکه در صورت لزوم تعداد پروژه‎‌های اقتصاد مقاومتی در استان افزایش یابد، اظهار داشت: باید از فرصتی که در ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی ایجاد شده بیشترین استفاده را کرد.

استاندار خراسان ‌جنوبی با بیان اینکه باید در بعد کمیت و کیفیت پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در دستگاه‌های اجرایی تعریف شود، تصریح کرد: هرچند یک سوم اعتبارات پروژه‌های اقتصاد مقاومتی از محل اعتبارات استانی تامین می‌شود نباید گام‌های خیلی بزرگی برداریم که در تامین این اعتبار یا اجرای پروژه دچار مشکل شویم.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری جلسات کارشناسی پیش از طرح پروژه‌ها در ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی افزود: دستگاه‌های اجرای باید پیگیر اعتبارات ملی نیز باشند و سهم‌بری از این محل افزایش یابد.

قناعت با ابراز امیدواری از بهره‌برداری پروژه های اقتصاد مقاومتی در زمان مناسب اظهار داشت: در قالب یک کار جدید و نو می‌توان از تجربه استان‌های دیگر در اجرای و تعریف پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استفاده کرد.

وی گفت: در صورتی که پروژه‌هایی در مرحله اجرا دچار مانع و مشکل شده باید برای رفع آن تلاش کرد تا در فرصت مناسب به بهره‌برداری برسد.

استاندار خراسان ‌جنوبی  تاکید کرد: تامین زیرساخت شهرک‌های صنعتی نیز در قالب پروژه‌های اقتصاد مقاومتی مد نظر قرار بگیرد تا برخی از عقب ماندگی‌های استان در این حوزه جبران شود.

وی یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی نظارت لازم را بر پروژه‌های اقتصاد مقاومتی داشته باشند همچنین موانع و مشکلات رفع شود تا شاهد اجرایی شدن پروژه‌ها در اسرع وقت در استان باشیم.

#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه