رئیس مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث علوم پزشکی بیرجند  از کمبود ۲۷۰ نیرو برای پوشش کامل خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در استان خبر داد.

 

حسینی گفت: هم اکنون ۸۳ پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای و به دنبال آن ۸۳ دستگاه اورژانس، ۲ پایگاه امداد هوایی و ۳ اتوبوس آمبولانس جاده‌ها و محور‌های استان را از نظر خدمات اورژانسی تحت پوشش قرار می‌دهد.

او افزود:تعداد کل آمبولانس‌های استان ۱۲۵ دستگاه است که ۴۲ دستگاه آن پشتیبان اند تا در صورت خرابی آن ۸۳ آمبولانس فعال، جایگزین شوند.

حسینی بیان کرد: به طور کل، ۵۵۰ نیرو در این پایگاه‌ها فعالیت می‌کنند که پاسخگوی نیاز فعلی پایگاه‌ها هستند، اما در صورتی که بخواهیم توسعه داشته باشیم و پایگاه جدیدی احداث کنیم باید از طریق آزمون استخدامی جذب نیرو صورت بگیرد.

رئیس مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث علوم پزشکی خراسان جنوبی ادامه داد: استان در زمینه تأمین و تربیت نیروی انسانی خودکفا است و تا پایان سال آزمون استخدامی جذب نیرو اورژانس پیش بیمارستانی نیز برگزار می‌شود.

او عنوان کرد: در مجموع ۲۷۰ نیرو درخواست کرده ایم و به تأیید سازمان اورژانس کشور رسیده است که البته بسته به میزان پذیرش در آزمون استخدامی، جذب نیرو صورت می‌گیرد.

نوشته و خبرنگار : دکتر  ا . زارعی دبیر سرویس پزشکی و سلامت و ا حسن پور