نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: پدافند غیرعامل می‌تواند نقشه‌های دشمن را خنثی کند و مقابل همه تهاجم‌های احتمالی بایستد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در دیدار رابطین پدافند غیرعامل دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار انجام شد، گفت: عالمی که در آن زندگی می‌کنیم یک دوره است و بعد به یک عالم دیگر می‌رویم.

وی اظهار داشت: بقا و دوام موجودات نباتی به کار و تلاش بستگی دارد و خداوند متعال آنان را مجهز کرده و بسیاری از کارها هم به دست بشر ویران شده و توازن موجود در عالم نباتی به هم ریخته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه سلامت یک موضوع مجانی نیست و نیاز به هزینه دارد افزود: میلیون‌ها گلبول قرمز پشت قلعه پوست بدن مقابل آفت‌های بیرونی ایستاده‌اند و اگر آفتی وارد شود فوری از بین می‌برند و اگر سالم هستیم نشان‌دهنده فعالیت آنها است.

وی گفت: در زندگی‌های اجتماعی و جنگ‌های فکری و فرهنگی نیز این موضوعات وجود دارد و بین ایمان و نفاق، حق و باطل همواره تضاد است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی تجدید کربلای قرن بیستم است ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی مشخص هستند و جنگ نان و حلوا نیست و در این بحث‌ها حکمتی وجود دارد.

وی بیان کرد: برخی افراد از خود می‌گذرند تا حق باقی بماند و اگر این دفاع نباشد، مساجد و همه اموال و انسان‌ها به دست افرادی مثل داعش نابود می‌شوند و اگر ایستادگی افراد خالص در مقابل ابطال باطل نباشد، انسان گول می‌خورد.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه در طول تاریخ شهدا معنای ایستادگی پای حق را مشخص کردند گفت: جنگ تنها در جنگ‌های نظامی خلاصه نمی‌شود و کارایی جنگ‌هایی نظامی هم تابع شرایط آن است.

وی اضافه کرد: جامعه‌ای هوشیار است که همه قضایا را در کنار هم ببیند و سنگر نظامی، دفاعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و سایر سنگرهای خود را قوی کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: هوشیاری در پدافند غیرعامل کم‌هزینه‌ترین راه است چرا که با کمترین هزینه می‌توانیم در مقابل هزینه‌های بزرگ موفق عمل کنیم.

وی افزود: رزمایش‌ها زهر چشم دشمنان را می‌گیرند و اجازه نمی‌دهند که دشمن به میدان بیاید، گاهی در یک رزمایش و مانور نظامی ممکن است کسانی جان خود را از دست بدهند که مقامشان از شهدای جنگ بالاتر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: مشارکت در پدافند غیرعامل یک وظیفه انسانی و اسلامی است و در بالاترین عبادات قرار دارد که با هوشیاری و تسلط کامل به دنبال حفظ استقلال و کشورتان هستید.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور