مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی دیدار و در خصوص لزوم تقویت زمینه های فرهنگی هنری استان و بهره مندی هرچه بیشتر از این ظرفیت ها گفتگو کرد.
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه معاونین این اداره کل جهت ارائه گزارش فعالیت های انجام شده و برنامه های فرهنگی، هنری پیش روی استان با نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
علی فرخنده؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌ جنوبی در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های غنی فرهنگی، هنری و رسانه ای استان و شهرستان‌ ها بر لزوم تقویت زمینه‌های فرهنگی منطقه اشاره و بر پیگیری مطالبات موجود در این خصوص تاکید کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از رویکردهای اصلی در مدیریت جدید  فرهنگ، هنر ورسانه استان را هم افزایی دستگاه های فرهنگی، تمرکز زدایی و توجه به ظرفیت‌ شهرستان ها دانست و تصریح کرد: این اداره کل با توجه به پتانسیل و زیست بوم شهرستان ها، به تفکیک در حال آماده سازی و تدوین برنامه هایی با رویکرد های بین المللی، ملی و استانی می باشد.
وی در خصوص اعتبارات مورد نیاز برای برخی امور فرهنگی و هنری به خصوص در نقاط کمتر برخوردار گفت: توجه جدی به محرومیت زدایی فرهنگی وحمایت از حلقه های میانی به منظور تقویت فعالیت های فرهنگی مردم پایه در پیش بینی اعتبارات برنامه های سال ۱۴۰۲  از مسائل مهمی است که با حمایت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی می تواند محقق می گردد.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به گزارش فعالیت های چند ماهه اخیر برنامه های فرهنگی، هنری و رسانه ای اداره کل گفت: تحول مدیریتی برنامه ها کاملا مشهود است و البته انتظار هم همین بود؛ مهمترین مولفه ای که معرف استان ما می باشد مولفه فرهنگی مردم این استان است؛ وجود مفاخر دینی و علمی، صنایع فرهنگی و از همه مهم تر دین داری و ولایی بودن مردم خطه خراسان جنوبی مبین این مهم می باشد.
وی در ادامه افزود: یکی از دلایل اصلی اتفاقات اخیر کشور ضعف در مباحث فرهنگی بود که ضرورت دارد مسئولان با برنامه ریزی دقیق  به تقویت امور فرهنگی ومخصوصا امور تربیتی در سطح مدارس و دانشگاه ها بپردازند تا مانع از بروز اتفاقاتی مانند اغتشاشات اخیر در سطح جامعه و سوءاستفاده دشمنان در این زمینه باشیم.
خسروی اسفزار با تقدیر از فعالیت های  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح استان و پیش بینی برنامه های خوب در سه ماهه پایانی سال جاری افزود: امیدواریم این برنامه ها و رویداد های فرهنگی و هنری با کیفیت بالایی که تا به این لحظه پیش رفته ادامه دار باشد تا شاهد بروز اتفاقات خوب و مثبتی در سطح استان باشیم.
گفتنی است؛ در پایان این دیدار خسروی اسفزار از قول مساعد در خصوص پیگیری دغدغه های فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از طریق ظرفیت های مجلس شورای اسلامی خبر داد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور