جهت پایداری شبکه و استمرار گازرسانی در استان خراسان جنوبی :

با کار جهادی کارکنان شرکت گاز استان خراسان جنوبی  خط لوله کنار گذر ۱۲ اینچ در CGS شهرستان طبس اجرا و نصب گردید

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی از احداث خط لوله کنار گذر ۱۲ اینچ در شهرستان طبس در کوتاه ترین زمان ممکن خبر داد.

، رحمان محمودی در تشریح این خبر گفت: با توجه به کاهش فشار خط انتقال گاز طبس تا فشار ۵۰ PSI به منظور افزایش پایداری شبکه طی کمترین زمان ممکن خط لوله ۱۲ اینچ از بیرجند بارگیری و در اولین ساعات بامداد و در دمای منفی ۸ درجه در ایستگاه CGS شهرستان طبس با جوشکاری شبانه در کمترین زمان ممکن اجرا و نصب گردید.

 

محمودی در ادامه با اشاره به اینکه جوشکاری و اجرای این خط یک اقدام جهادی و بی سابقه در شرایط خاص محسوب می شود تصریح کرد: سرعت عمل و اتحاد همکاران شرکت گاز استان خراسان جنوبی برای اجرای خط فوق، موجب تقویت خط کنار گذر قبلی و افزایش فشار و پایداری نسبی شبکه شد که در نتیجه خطر قطع گاز شهرستان طبس به حداقل کاهش یافت.

 

وی افزود: همچنین با توجه به شرایط موجود و افت فشار گاز در ورودی همه شهرهای استان طی ۴۸ ساعت گذشته جهت جلوگیری از قطع گاز ، ضمن هماهنگی با دیسپچینگ شرکت ملی گاز و هوشیاری و تمهیدات جهادی کارکنان شرکت گاز خراسان جنوبی موجب شد علی رغم افت شدید فشار هیچ نقطه ای از استان با قطعی سراسری گاز مواجه نشدیم.

 

وی ضمن اشاره به سایر اقدامات انجام شده افزود: تعویض المنت فیلترها در کمترین زمان ممکن، پایش لحظه ای پایداری شبکه، قرائت ۱۰ دقیقه ای فشارهای ورودی و خروجی، گزارش هرنوع عملکرد ناقص تجهیزات ایستگاه ها از جمله اقدامات شبانه روزی بیش از ۴۰۰ نفر از کارکنان شرکت گاز خراسان جنوبی برای پایداری شبکه در این ایام بوده است.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی با اشاره به کاهش ۲۴ درصدی مصرف در استان از ابتدای تعطیلی ادارات و مراکز آموزشی گفت: میزان مصرف گاز در آغازین روز تعطیلات (۲۱ دی ماه) در استان ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب بود که با صرفه جویی ۲۳.۸ درصدی مصرف و کاهش حدود یک میلیون و ۳۰۰  هزار مترمکعبی به ۴ میلیون و ۱۶۵ هزار مترمکعب در ۲۷ دی ماه رسیده است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور