? رایزن اقتصادی سفارت قرقیزستان گفت: با توجه به تحریم های بین المللی و محدودیت های که برای تجار ایرانی و نقل و انتقالات بانکی وجود دارد، تجار ایرانی و تولید کنندگان خراسان جنوبی می توانند از طریق قرقیزستان کالاهای خود را به کشورهای دیگر صادر کنند.
؛ “نیاز ااف” با بیان این مطلب در نشست مدیران دستگاه های اجرایی و فعالان اقتصادی خراسان جنوبی که در محل اتاق بازرگانی برگزار شد، خاطرنشان کرد: بخش های تولید انرژی آبی، کشاورزی، پرورش گاو و گوسفند ، ساخت گلخانه و … زمینه های بسیار خوبی برای همکار خراسان جنوبی با قرقیزستان است.
?به گفته وی؛ ۱۶ پروژه کوچک و بزرگ تولید انرژی در قرقیزستان برای اجرا پیش بینی شده که زمینه خوبی برای سرمایه گذاری در کشور ماست.
?رایزن اقتصادی قرقیزستان تصریح کرد: از آن جایی که قرقیزستان کشوری کاملاً کشاوزی است بخش زیادی از پروژه های بخش کشاورزی ما مربوط به احداث انبار است.
?وی ادامه داد: یکی از مشکلات بزرگ ما این است که در بخش کشاورزی تکنولوژی خوبی برای افزایش تولیدات نداریم و اگر سرمایه گذاران برای تولید محصولات کشاورزی سرمایه گذاری کنند، سود زیادی نصیب آنها خواهد شد.
?نیاز اف با بیان این که یکی دیگر از مشکلات بخش کشاورزی قرقیزستان نبود دستگاه های مورد نیاز برای فرآوری میوه است، گفت: در قرقیزستان زمینه های خیلی خوبی برای سرمایه گذاری در خصوص تولید میوه، سبزیجات و… وجود دارد.
?رایزن اقتصادی قرقیزستان گردشگری را یکی از بخش های فعال در این کشور اعلام و اظهار کرد: هرسال یک میلیون گردشگر خارجی از قرقیزستان دیدن می کنند.
?وی تأکید کرد: در دو سال گذشته هیچ مشکلی برای ایرانی ها در گرفتن روادید سفر به قرقیزستان به وجود نیامده وسرمایه گذاران ایرانی به محض ورود به قرقیزستان می توانند ویزای خود را دریافت کنند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور