معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون هشت هزار و ۵۴۸ میلیارد تومان در بخش‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری استان سرمایه‌گذاری شده که ایجاد و تثبیت اشتغال برای ۱۵ هزار و ۹۰۱ نفر را در پی داشته است.

جواد اشرفی  افزود: این میزان سرمایه‌گذاری در زمینه کشاورزی، صنعت و معدن، میراث فرهنگی و گردشگری انجام شده است.

وی از سرمایه‌گذاری هفت هزار و ۵۳۳ میلیارد تومانی در بخش صنعت خراسان جنوبی از ابتدای دولت سیزدهم خبر داد و گفت: با این حجم سرمایه‌گذاری انجام شده برای هفت هزار و ۱۹۰ نفر شغل ایجاد شده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین در بخش کشاورزی استان ۹۲۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که ایجاد و تثبیت اشتغال برای هفت هزار و ۲۴۶ نفر را به همراه داشته است.

وی درباره سرمایه‌گذاری در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: در دولت سیزدهم ۹۰ میلیارد تومان در این بخش سرمایه‌گذاری صورت گرفته که برای هزار و ۴۶۵ نفر شغل ایجاد شده و میزان تسهیلات پرداختی در این زمینه ۴۵ میلیارد تومان بوده است.

اشرفی ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم میزان سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در استان خراسان جنوبی از ۹۹۱ میلیون دلار به هزار و ۲۳۳ میلیون دلار رسیده است که رشد ۲۴ درصدی دارد.

وی گفت: همچنین میزان جذب سرمایه‌گذاری وارده به خراسان جنوبی از ۸۷ میلیون دلار به ۹۱.۲ میلیون دلار رسیده که ۴.۸ درصد رشد داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی افزود: تعداد پروژه‌های دارای مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در استان از ۱۶ پروژه در آذر سال ۱۴۰۰ به ۲۲ پروژه در آذر امسال رسیده است که رشد ۳۷ درصدی دارد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۳ پروژه سرمایه‌گذاری خارجی با سرمایه‌گذاری مصوب ۱۵۳.۷ میلیون دلار فعال و در حال بهره‌برداری است و ۲ پروژه با سرمایه مصوب ۶۰.۶ میلیون دلار در حال اجرا است، هفت پروژه سرمایه‌گذاری خارجی نیز با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۴۰۴.۵ میلیون دلار در حال پیگیری است.

اشرفی گفت: سرمایه‌گذاران خارجی دارای مجوز سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی، اتباع کشورهای چین، آفریقای جنوبی، آلمان، افغانستان، ترکیه، پاکستان و عراق هستند.

وی اضافه کرد: از ابتدای دولت سیزدهم به هزار و ۱۹ طرح در زمینه مشاغل خانگی تسهیلات پرداخت شده و در این زمینه برای سه هزار و ۶۹۲ نفر شغل ایجاد شده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: در این مدت به پنج هزار و ۹۳۰ طرح به مبلغ ۷۸۵ میلیارد تومان تسهیلات از محل بند “الف” تبصره ۱۸ قانون بودجه، اعتبارات صندوق توسعه ملی، توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، دامدار کارت و تسهیلات مردمی‌سازی یارانه‌ها پرداخت شده است.