مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از برخورد با افراد سودجو و سوء استفاده کننده از موضوع شیوع کرونا برای افزایش خودسرانه قیمت برخی ملزومات بهداشتی و همچنین امتناع از عرضه این اقلام خبر داد.

محمدحسین اشرفی  اظهار کرد: دستورالعمل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال و بر اقدامات پیشگیرانه تمامی دستگاه‌های اجرایی تاکید شده است.

وی ادامه داد: باتوجه به گزارشات واصله مبنی بر افزایش خودسرانه قیمت برخی ملزومات بهداشتی ازجمله؛ ماسک و مواد ضد عفونی کننده و همچنین امتناع از عرضه این اقلام توسط تعداد معدودی افراد فرصت طلب و سودجو اداره کل تعزیرات حکومتی استان به همراه دانشگاه علوم پزشکی با برگزاری گشت‌های مشترک در راستای نظارت بر بازار کالاهای هدف با رویکرد پیشگیرانه و مشارکت دستگاه‌های نظارتی اقدام می‌کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی بیان کرد: رویکرد اساسی این طرح تسهیل زمینه‌های ارائه کالاهای هدف از جمله ماسک و مواد ضد عفونی کننده به شهروندان با هدف پیشگیری است که در صورت تشکیل پرونده، رسیدگی به تخلفات در کوتاه‌ترین زمان ممکن دردستور کار شعب استان قرار می‌گیرد.

اشرفی ادامه داد: بازرسی از واحدهای تولیدی و توزیعی از جمله داروخانه‌ها و واحدهای توزیع کننده محصولات بهداشتی به عنوان مراکز هدف در طول اجرای طرح مورد توجه قرار دارد.

وی یادآور شد: هم استانی در صورت داشتن هرگونه شکایت می‌توانند با تلفن گویای ۱۳۵ تماس گرفته و یا با ارسال پیامک به سامانه ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ ‌سازمان تعزیرات حکومتی گزارش‌ها و شکایات خود را اعلام کنند.