#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: فضای به‌شدت رقابتی در عرصه تولید وجود دارد لذا رمز بقا و ماندگاری مجموعه‌های صنعتی، تولید دانش‌بنیان است که می‌تواند جریان مستمر تولید را ادامه دهد.

 جواد اشرفی  در آیین افتتاح هجدهمین پرس پخت تایر سواری رادیال شرکت کویر تایر و بازدید از این مجموعه که در دهه تولید و تجارت انجام شد، افزود: این واحد صنعتی سرمایه عظیم نیروی انسانی را دارد و پیشگام و سکاندار عرصه جهاد و تلاش در این فضای به‌شدت رقابتی و سخت شرایط فعلی در استان است.

وی بیان کرد: آنچه کار شما را در کنار هم‌افزایی در سال “تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین” سخت‌تر می‌کند اینکه بهره‌وری کل مجموعه باید بیشتر از گذشته مدنظر باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: کارآیی، اثربخشی و بهره‌وری در کویر تایر رمز بقای این مجموعه بوده و می‌تواند جریان مستمر تولید را بیش از گذشته در پی داشته باشد؛ ما به این شرکت افتخار می‌کنیم چراکه جزو صنایع پیشرو در استان و شرق کشور است.

وی افزود: این گونه صنایع به معنای واقعی کلمه ثمره اقتصاد مقاومتی را به تبلور گذاشته و امروز گفتمان «ما می‌توانیم» را بنا بر منویات مقام معظم رهبری سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.

اشرفی با بیان اینکه هیچ گونه بن بستی در فضای تولید کشور وجود ندارد گفت: در این فضای فعلی که در دولت مردمی و انقلابی رقم‌ خورده است، بدانید در کنار شما و حامی مجموعه هستیم و هیچ فاصله‌ای بین جریان‌ دولت و تولید وجود ندارد.

وی تصریح کرد: این آمادگی در مجموعه دولت و حاکمیت کلان‌ نظام‌ وجود دارد تا درخواست مشارکت ایمیدرو در طرح توسعه کویر تایر و استفاده از تبصره ۱۸ را پیگیری کنیم و شاهد پیشرفت روزافزون مجموعه باشیم.

هجدهمین پرس پخت تایر سواری رادیال کویر تایر امروز با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

مدت اجرای این پروژه ۴۵ روز، ظرفیت‌ تولید ۲۳۰ حلقه‌ در روز، قیمت تمام شده پنج میلیارد تومان، قیمت مشابه خارجی هفت میلیارد تومان و صرفه‌جویی ریالی آن ۲ میلیارد تومان بوده است.

مدیرعامل شرکت کویر تایر هم در این آیین گفت: شرکت فی نفسه در روند ساختاری به‌گونه‌ای دانش‌بنیان بوده و در دهه‌های گذشته این مهم را شنیده، پذیرفته و نهادینه کرده و نمادی از دانش‌بنیان است.

سید محمدحسین زینلی بیان کرد: محصول این شرکت تایرساز دانش‌بنیان، گرید سه و نمونه محصول تایر رینگ ۱۹ نیز گرید یک کشور شده است که با پیگیری‌ها و بررسی‌های معاونت علمی و فناوری رییس جمهور بعد از ۶ ماه انتخاب شد.

وی افزود: اگر مدیران شرکت‌ها و کارکنان ما عزمی بر شدن و توانستن داشته باشند بدون شک می‌توانیم، آنچه ما از خارج وارد می‌کنیم بیشتر شاسی و از این قبیل است.

مدیرعامل شرکت کویر تایر گفت: امروز ایران جزو ۱۰ کشور برتر تولید فولاد و صادرکننده است اما کشورهای خارجی حاضر نیستند فناوری تولید تایر یا دانش فنی خود را به ما منتقل کنند که همین موضوع نیز عامل حرکت ما شد.

وی بیان کرد: برای نگهداری، بازدهی و خلاقیت و در پرس پخت نیز نوآوری داشته‌ایم، در مجموعه پرس‌های این کارخانه از آغاز تاکنون ۹ کار تعریف شده که در زمینه بهبود و ارتقای پرس انجام می‌شود و یکی از رمزهای دانش‌بنیانی ما همین مورد است.

زینلی از انجام یک طرح تحقیقاتی در این شرکت خبر داد و افزود: اگر امروز این طرح جواب دهد در دنیا یک مزیت خواهیم داشت چراکه نوآوری به عنوان یک دریای بی‌انتها در کارخانه مد نظر است.

اول تیر روز ملی اصناف تا دهم تیر روز صنعت و معدن، دهه تولید و تجارت نام دارد.