#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: رفع مشکلات ترافیکی شهر بیرجند نیازمند احداث تقاطع غیرهمسطح است که باید در اولویت مدیریت شهری قرار گیرد.

علیرضا عباس‌زاده در آیین افتتاح بوستان خطی مهر شهر و آیلند خیابان ظفر بیرجند اظهار داشت: باید طرح‌های مورد نیاز و شاخص شهر بیرجند شناسایی شود و اهتمام ویژه شهرداری بیرجند و با همکاری استانداری تکمیل این طرح‌ها باشد.

وی با بیان اینکه تفاوت بین شمال و جنوب شهر بیرجند جزو مباحث اجتماعی است اضافه کرد: شهر بیرجند از امکانات و زیرساخت‌های رفاهی خوبی برخوردار نیست که این موضوع نیازمند برنامه‌ریزی است.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: مرکز رفاهی، شهربازی، پارک آبی و مراکز تفریحی پیشرفته را برای حدود یک میلیون جمعیت استان در شهر بیرجند به عنوان مرکز استان نیاز داریم و احداث آن جزو وظایف ما در مدیریت شهری است.

وی گفت: برخی مسائل و معضلات مدیریت شهری از جمله وجود صنوف آلاینده را در شهر بیرجند داریم که انتقال آن جزو تکلیف قانونی مدیرت شهری است و باید با همکاری شهرداری و شورای شهر بیرجند اتفاقات خوبی در این زمینه رقم بخورد.

عباس‌زاده با بیان اینکه انتقال اراضی پادگان ۰۴ بیرجند از دغدغه و درخواست‌های شهروندان افزود: انتقال این اراضی در دست بررسی و اقدامات لازم در حال انجام است.

وی عنوان کرد: در بهره‌برداری خوب و مناسب از منطقه بند دره بیرجند دچار مسائل و مشکلاتی هستیم، معضلات مالکیتی، اجرایی و عملیاتی در طرح وجود دارد که باید با همراهی شهرداری به نفع شهروندان برای استفاده عمومی این مجموعه به‌صورت کامل به بهره‌برداری برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه اولویت شهر بیرجند در اجرای طرح‌های عمرانی به‌خصوص پروژه کوچک مقایس مشخص و اجرایی شود گفت: در مدیریت شهری وظیفه عمرانی، فرهنگی و اجتماعی در کنار هم داریم که باید در راستای توسعه همه این موارد حرکت کنیم و نباید در کنار کارهای عمرانی از کارهای فرهنگی غافل شویم.

وی افزود: زیبنده نیست که مردم در شهر بیرجند از امکانات اولیه رفاهی برخوردار نباشند و از هیچ کمکی در راستای مدیریت شهری دریغ نخواهیم کرد.

عباس‌زاده با اشاره به اینکه سفر استانی رییس جمهور به خراسان جنوبی مصوبات خوبی برای استان در پی داشته است گفت: برکات این سفر در حوزه مدیریت شهری با تخصیص اعتبار، خود را نشان خواهد داد.

بوستان خطی مهر شهر با ۲ هزار و ۸۵۴ متر مربع فضای سبز و اعتبار ۱۴۵ میلیارد ریال امروز در منطقه شمال شهر بیرجند افتتاح شد.

هفته گذشته نیز بوستان خطی طبیعت در منطقه گردشگری “بند دره” بیرجند و همزمان چند پروژه بهسازی معابر مرکز استان به بهره‌برداری رسید.