🔹استاندار خراسان جنوبی گفت: افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۶۳ طرح اقتصادی، عمرانی و خدماتی با مجموع ۲ هزار و ۳۵۷ میلیارد تومان، رهاورد هفته دولت برای مردم شهرستان قاینات است.
جواد قناعت در حاشیه افتتاح واحد بریکت‌سازی مجتمع فولاد قاینات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از این تعداد ۱۵۳ پروژه با اعتبار هزار و ۸۱۰ میلیارد تومان افتتاح و عملیات اجرایی ۱۰ پروژه با اعتبار ۵۴۷ میلیارد تومان آغاز خواهد شد.
🔹وی با ذکر این نکته که در جریان سفر امروز به شهرستان قاینات، افتتاح و آغاز عملیات اجرایی چهار طرح عمرانی، اقتصادی و خدماتی را با اعتبار هزار و ۵۶۹ میلیارد تومان داشتیم، بیان کرد: سالن ورزشی چند منظوره روستای تیغاب با مساحت هزار و ۲۰۰ مترمربع و با هزینه کرد ۹ میلیارد تومان تکمیل و به بهره‌برداری رسید.
🔹استاندار عنوان کرد: عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح شهر نیمبلوک نیز همزمان با دومین روز از هفته دولت آغاز شد که این طرح ارزشمند و فاخر از محل مسئولیت‌های اجتماعی فولاد قاینات با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان اجرایی خواهد شد.
🔹قناعت خاطرنشان کرد: واحد بریکت سازی مجتمع فولاد قاینات با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان و واحد اکسیژن مجتمع فولاد قاینات هم با اعتبار هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.
🔹وی با اشاره به هفت رخداد و پروژه مهم در مجتمع فولاد قاینات، اظهار داشت: فاز نخست طرح فولاد قاینات یعنی واحد احیای مستقیم با سرمایه‌ گذاری ۶۰ هزار میلیارد ریال در سفر دوم رئیس جمهور – ۲۴ آذر سال گذشته – به بهره‌برداری رسید و دهه فجر امسال شاهد افتتاح فاز دوم این طرح برای تولید شمش فولاد با اعتبار ۸۰ هزار میلیارد ریال خواهیم بود.
🔹قناعت بیان کرد: به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی فاز سوم (خط نورد فولاد) و به عبارتی تکمیل زنجیره تولید فولاد با اعتبار پیش‌بینی شده بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال خواهیم بود.
🔹به گفته وی؛ عملیات اجرایی واحد فرآوری آهک هیدراته با بیش از چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در جوار مجتمع فولاد قاینات تا چند ماه آینده آغاز می‌شود.
🔹وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته آب مورد نیاز مجتمع فولاد قاینات از محل پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر قاین تامین می‌شود که عملیات اجرایی تصفیه‌ خانه فاضلاب قاین با مشارکت ایمیدرو و انتقال پساب به مجتمع فولاد قاینات سال گذشته با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال آغاز شد.
🔹استاندار ادامه داد: با این اقدام آب مجتمع فولاد قاینات از منابع آب زیر زمینی تأمین نخواهد شد و از طرفی هم مشکل فاضلاب قاینات حل می شود.
🔹قناعت بیان کرد: ایمیدرو در راستای مسئولیت اجتماعی، اجرای طرح ساماندهی ورودی نیمبلوک را نیز با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال را انجام خواهد داد که اقدامی بسیار ارزشمند است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور