#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

رییس بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند گفت: ۱۸۰ تخت بستری و ۲۵ تخت ویژه این بیمارستان در پیک‌های تابستان و پاییز کرونا برای درمان بیماران کرونایی به کار گرفته شد.

علیرضا محمودی راد روز شنبه به رسانه‌ها اظهار داشت: بیمارستان ولی عصر (عج) از بهمن سال گذشته به عنوان مرکز کرونا شهرستان بیرجند و استان خراسان جنوبی در نظر گرفته شد.

وی افزود: از همان ابتدا که مواردی از ابتلا به ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ در استان قم گزارش شد، کمیته‌های کرونای دانشگاهی فعال و بیمارستان ولی عصر را به عنوان مرکز کرونا استان در نظر گرفتند.

رییس بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند گفت: همچنین اورژانس بیمارستان را با ۴۰ تخت اولیه ایزوله و همزمان ۴۰ تخت بخش عفونی را برای کرونا جانمایی کردیم.

وی تصریح کرد: از اسفند ماه بیماران افزایش پیدا کردند و در فروردین پیک داشتیم که به لطف خدا کاهش پیدا کرد و با توجه به تعداد کم بیمارانی که داشتیم و پیک بیماری که خیلی شدید نبود، ولی ما آمادگی خود را برای پیک‌های بعدی حفظ کرده و ارتقا دادیم.

محمودی راد گفت: همزمان که ۴۰ تخت اورژانس و ۴۰ تخت بخش عفونی خدمات را ارائه می‌دادند، حدود ۸۰ تخت بخش داخلی آماده شد همین طور ۲ بال بخش اطفال را آماده داشتیم که جابه‌جا کنیم و عملا حدود ۱۲۰ تخت در طبقه پایین در کنار بخش عفونی آماده خدمت برای بیماران کرونا بود.

وی افزود: همزمان بخش اورژانس بیمارستان را با ۶ تخت معمولی آماده داشتیم و یک بخش ویژه که در مجموع حدود ۱۸۰ تخت آماده خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی بود که خوشبختانه تا خرداد استفاده نشد اما متاسفانه در پیک‌هایی که در خرداد و تیر ماه امسال داشتیم و متعاقب آن در شهریور و مهر تعداد بیماران بستری بیمارستان به ۱۸۰ بیمار کرونایی رسید.

رییس بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند اظهار داشت: بخش‌های ویژه را از ۶ تخت به ۱۲ تخت افزایش دادیم و ۱۳ تخت دیگر هم اضافه شد و خدمات ویژه را در بخش کرونا انجام می‌دادیم.

وی گفت: همزمان یک بخش ویژه با ۶ تخت را در اورژانس داشتیم و یک بخش ویژه دیگر با ۶ تخت را فعال کردیم و به دنبال آن با توجه به افزایش تعداد بیماران کرونایی و به تبع افزایش بیماران بد حال و نیاز به مراقبت‌های ویژه، علاوه بر آی سی یو که در طبقه پایین با ۱۳ تخت داشتیم، یک آی سی یو با ۱۲ تخت در طبقه بالا غیر کرونایی جانمایی کردیم.

وی افزود: به لطف خداوند و حمایت ریاست دانشگاه و معاونت درمان و کمک‌های وزارت بهداشت و خیرین، آی سی یو با ۱۲ تخت غیر کرونایی فعال شد و آی سی یو پایین با ۱۳ تخت به بیماران کرونا اختصاص پیدا کرد.

محمودی راد درخصوص همکاری متخصصان داخلی با متخصصان عفونی گفت: ویزیت بیماران کرونایی را همکاران متخصص عفونی برعهده گرفتند و تا زمانی که پیک اول را داشتیم و رد کردیم بیماران ما به ۵۰ تا ۶۰ نفر رسید.

وی بیان کرد: بعد از آن با توجه به افزایش تعداد بیماران به ویژه بیماران بدحال، همکاران متخصص داخلی وارد عمل شدند و کمک همکاران متخصص عفونی بودند.

متخصص بیماری‌های داخلی افزود: همچنین دانشگاه با برنامه ریزی‌هایی که انجام داد، دستیاران رشته‌های مختلف از قبیل جراحی، جراحی اعصاب، رادیولوژی و قلب در کنار دستیاران داخلی وارد عرصه کارزار کرونا شدند و در اورژانس و بخش کرونا به خدمت رسانی به بیماران کرونا پرداختند.

وی اظهار داشت: به دنبال وقوع پیک پاییزی شیوع کرونا در خراسان جنوبی، مجبور شدیم بخش‌های بیمارستان را گسترش دهیم به این شکل که بخش چشم و گوش و حلق و بینی با همکاری ریاست دانشگاه، معاونت درمان و رییس بیمارستان رازی به بیمارستان رازی بیرجند منتقل شد.

وی گفت: بخش اطفال را از طبقه پایین به طبقه بالا جابه‌جا کردیم و طبقه بالا که بخش‌های غیر کرونایی بود، ورودی و خروجی جدا و بدون هیچ گونه ارتباطی با بخش کرونا داشت.

رییس بیمارستان ولی عصر بیرجند خاطرنشان کرد: در بخش ۱۲۰ بیمار به طور کامل بستری بودند، در اورژانس ۵۶ تخت بیمار کرونایی و ۱۲ تخت بستری کرونایی داشتیم همین طور بخش مراقبت ویژه که جداگانه فعال کرده بودیم با ۱۳ تخت، آی سی یو ویژه بیماران کرونایی شد.

وی افزود: در مجموع ۲۵ تخت ویژه بیماران کرونایی فعال بود و ۱۸۰ تخت معمولی بستری کرونایی فعال داشتیم.

محمودی راد گفت: به لطف خدا و همت مسوولان و کمک تمام وقت مردم، این پیک شکسته شد و آمار بسیار پایین آمد به طوری که اکنون ما از ۲ مورد از بال‌هایی که بیمار عفونی بستری داشتیم به عنوان بیماران داخلی و مسمومیت استفاده می‌کنیم و ۲ بال از این تخت‌های ما خالی هستند که امیدواریم با رعایتی که مردم در اجرای پروتکل‌های بهداشتی می‌‎کنند، بتوانیم جلوی انتشار این بیماری را بگیریم و زندگی سالمی را به هم عرضه کنیم.