استاندار خراسان جنوبی گفت: رصد روزانه قیمت‌ها در سطح بازار، آرامش خاطر مردم را به همراه دارد و روند بازرسی و نظارت بر بازار باید دقیق و به‌هنگام صورت گیرد.

جواد قناعت روز چهارشنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار استان خراسان جنوبی که به‌صورت ارتباط تصویری با جلسه ستاد تنظیم بازار کشور با حضور رئیس جمهور برگزار شد، افزود: یکی از موضوعات بسیار مهم و حیاتی در لایه‌های مردمی، سر و سامان دادن به وضعیت بازار و قیمت کالاهاست.

وی با تاکید بر اینکه نظام باید اقتدارش را در این زمینه نشان دهد گفت: بخشی از وضعیت موجود بازار، حاصل موضوعات جهانی و فراملی و بخشی نیز محصول کار دستگاه‌های اجرایی است که باید خیلی جدی‌تر به این موضوع مهم ورود پیدا کنند تا فشار بر مردم کاهش پیدا کند.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی به اظهارات رئیس جمهور و وزیر کشور در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار اشاره کرد و گفت: قیمت‌گذاری برخی از کالاهای اختصاصی و منحصر به‌فرد تولیدی استان‌ها باید در منطقه صورت گیرد لذا باید در این خصوص آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی از دیگر موضوعات مورد تاکید وزیر کشور را تنفیذ بخشی از اختیارات ستاد تنظم بازار کشور به استان‌ها عنوان کرد و افزود: در این خصوص باید جلسات فنی تشکیل و فهرست مورد نظر احصا شود.

قناعت در ادامه ذکر چند نکته را ضروری دانست و اظهار داشت: روند بازرسی و نظارت بر بازار باید دقیق و به‌هنگام صورت گیرد تا ضمن جلوگیری از کمبود احتمالی کالاهای اساسی، تثبیت قیمت‌ها و ممانعت از افزایش نامتعارف قیمت کالاها رقم بخورد.

وی گفت: سازمان جهاد کشاورزی که متولی اصلی بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی این حوزه است، وظیفه دارد با همکاری اعضای کارگروه ذیل ستاد، با رصد روزانه قیمت‌ها در سطح بازار موجبات آرامش خاطر مردم را فراهم کند.

استاندار خراسان جنوبی خطاب به اعضای کارگروه تنظیم بازار استان گفت: ضروری است دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه از اکنون تمهیدات لازم را درخصوص تامین و ذخیره‌سازی کالاهای اساسی مردم در راستای تنظیم بازار پایان سال و نوروز ۱۴۰۱ بیندیشند تا شاهد تغییرات نامتعارف قیمت‌ها در روزهای پایان سال نباشیم.

وی تصریح کرد: با توجه به دستور و پیگیری معاون اول و معاون اقتصادی رئیس جمهور و نیز وزیر کشور، دستگاه‌های اجرایی متولی آموزش‌های لازم را به نیروهای مقاومت بسیج ارائه دهند تا با همکاری آنان نظارت و بازرسی گسترده‌تری بر بازار انجام شود.

جلسه ستاد تنظیم بازار امروز (چهارشنبه) به ریاست آیت الله سید “ابراهیم رئیسی” رئیس جمهور در محل ریاست جمهوری برگزار شد و استانداران سراسر کشور نیز به‌صورت ویدئوکنفرانس در این جلسه حضور داشتند.