امام جمعه موقت بیرجند گفت: مسئولان در مبارزه با فساد بر اثر مخالفت‌ها نباید دچار تردید شوند بلکه باید مستمر و قاطعانه این مسیر را دنبال کنند.

حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مسجد جامع مصلی المهدی (عج) گفت: اگر می‌خواهیم امنیت اقتصادی داشته باشیم تا افراد سرمایه‌گذاری کنند یکی از راه‌های آن مبارزه جدی با فساد است.

وی افزود: کارگران در دیدار اخیر با رهبر معظم انقلاب از پیگیری نشدن مناسب موضوع مبارزه با فساد گلایه داشتند که ایشان فرمودند: “بنده حدود ۲۰ سال پیش یک نوشته مشروح و مفصلی در باب مبارزه با فساد دادم؛ آنجا هم گفتم که مبارزه‌ با فساد پیگیری می‌خواهد” بنابراین اگر به این فرمان رهبری عمل می‌شد وضعیت فساد به گونه‌ دیگری در جامعه بود.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به فرمان هشت ماده‌ای رهبر انقلاب اسلامی به رؤسای قوای سه‌گانه درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی تصریح کرد: از مسئولان دولت و مجلس انقلابی انتظار است به برنامه‌ ارائه شده برای مبارزه با فساد توجه و آن را عملیاتی کنند.

وی با اشاره به اهمیت سپردن مبارزه با فساد به افراد مطمئن، امانتدار و برخوردار از سلامت گفت: مسئولان در انتصابات خیلی دقت داشته باشند بنابراین از استاندار به عنوان نماینده دولت، فرمانداران و مسئولان قضایی خراسان جنوبی انتظار داریم نسبت به انتصاب‌ و سپردن مسئولیت‌ها دقت لازم را داشته باشند.

حجت‌الاسلام نوفرستی افزود: شناسایی نقاط دچار آسیب در گردش مالی و اقتصادی کشور، پرهیز از تبعیض‌ها در مبارزه با فساد، پرهیز از رفتارهای شعاری و تبلیغاتی از مباحث مورد تاکید فرمان ۲۰ سال پیش رهبر انقلاب به روسای قوای سه‌گانه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با گرامیداشت هفته معلم و اشاره به رسالت خطیر معلمان برای تربیت نسل آینده گفت: اگر معلمان، انسان‌های متفکر، با ایمان و اراده، متعهد، پایبند به اخلاق اسلامی و تعهدات ملی را تربیت کنند، بزرگترین رسالت خود را انجام داده‌اند.

خطیب جمعه بیرجند همچنین به دیدار اخیر رئیس جمهور عراق با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: ایشان در این دیدار فرمودند حتی یک آمریکایی در عراق نباید بماند که یک جمله راهبردی و نگاه کلان به آینده منطقه است.

وی تصریح کرد: این روزها شاهد نگرانی صهیونیست‌ها از سفر وزیر امور خارجه ایران به لبنان و حضورش در مرز لبنان با فلسطین اشغالی هستیم به ویژه که با سفر رئیس جمهور به سوریه این موضوع تشدید هم شده است.

حجت‌الاسلام نوفرستی گفت: سفر رئیس جمهور به سوریه بیانگر پیروزی جبهه مقاومت در منطقه و جریان مقابله با استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی است و حضور آیت الله رئیسی در سوریه نوید یک حرکت عظیم، وحدت و انسجام در جبهه مقاومت و بزرگ اسلام در مقابله با استکبار، صهیونیسم و طاغوت است.

وی با بیان اینکه ولایت به معنای پیوند عمیق بین مومنین با یکدیگر و رهبری الهی و سرپرستی مومنین است ادامه داد: اگر تحت ولایت اولیای الهی قرار گرفتیم یعنی تحت ولایت خداوند هستیم و به سعادت دنیا و آخرت خواهیم رسید.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: کسی که خود را تحت ولایت فقیه قرار ندهد، تحت ولایت طاغوت و غیر خدا قرار می‌گیرد.