مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: همزمان با اربعین حسینی، زیارت اربعین به صورت محوری در تمامی مساجد و هیات‌های مذهبی استان قرائت می‌شود.

حجت‌الاسلام احمد رضایی اظهار داشت: همچنین امروز (دوشنبه) پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی به صورت خانوادگی در همه شهرستان‌ها به سمت محل برگزاری زیارت اربعین برگزار می‌شود.

وی افزود: روز اربعین به صورت نمادین و خانوادگی پیاده‌روی از منازل به سمت محل برگزاری زیارت اربعین در همه شهرستان‌ها انجام می‌شود که در بیرجند نیز برپایی آیین محوری ساعت ۹ صبح در محل آستان امامزادگان باقریه (ع) است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: زیارت ازبعید حضرت رسول اکرم (ص) در روز ۲۸ صفر نیز در تمامی مساجد استان قرائت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دسته‌روی و حرکت هیات‌های مذهبی براساس مصوبه ستاد ملی کرونا همچنان ممنوع است اضافه کرد: همه مراسم‌ ایام اربعین با رعایت کامل پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و نظارت‌ها بر روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان ادامه دارد.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به همزمانی هفته دفاع مقدس و مراسم اربعین گفت: به همین مناسبت در روزهای پایان ماه صفر یادواره‌های مختلف شهدا در شهرستان‌های خراسان‌ جنوبی برگزار می‌شود تا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، این فرهنگ غنی و با ارزش ترویج شود.

وی با بیان اینکه موکب فرهنگی و سلامت نیز به مناسبت ایام اربعین در دهه آخر ماه صفر برپا خواهد شد گفت: ۱۲۰ هزار پرس غذای گرم از محل نذورات مردمی پخت و بین نیازمندان و عزاداران توزیع خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اضافه کرد: ۴۳۰ نفر مبلغ و مبلغه از شهرهای قم، مشهد و بومی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی دهه آخر صفر به مناطق مختلف استان اعزام شدند.

وی افزود: تبیین موضوع نبوت خاتم انبیا محمد مصطفی (ص)، امامت و ولایت و سیره ائمه اطهار به ویژه امام حسین (ع)، امام حسن (ع) و امام رضا (ع)، برگزاری نماز جماعت، وعظ و خطابه، بیان احکام و معارف و تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص شعار سال از جمله برنامه‌های مبلغین است.

حجت الاسلام رضایی گفت: برگزاری مراسم عزاداری اربعین، تبیین جایگاه ولایت و نقش ولی فقیه در جامعه، حجاب و عفاف، فرهنگ ایثار و شهادت، بصیرت بخشی و آگاهی به جامعه، احیای امر به معروف و نهی از منکر، اقتصاد مقاومتی، گفتمان دینی، تفسیر و ترویج سبک زندگی اسلامی از دیگر موضوعات و برنامه‌های مبلغین است.