مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: همزمان با هفته هلال احمر (۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت) ۳۵ ویژه برنامه در این استان اجرا و ۲۰ خانه هلال افتتاح می‌شود.

محمدرضا رضایی روز شنبه در نشست خبری به‌ مناسبت هشت می مصادف با ۱۸ اردیبهشت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر اظهار داشت: امسال شعار هفته هلال احمر “یک قرن خدمات داوطلبانه، مقایسه نشدنی” است.

وی با بیان اینکه ۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت هفته هلال احمر نامگذاری شده است گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار خراسان جنوبی، غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری نمایشگاه یک سال با کرونا یک قرن با مردم، جشنواره نقاشی یک پیکر، اهدای خون توسط امدادگران و داوطلبان، اختتامیه طرح ملی یاس، رونمایی از ناوگان و تجهیزات جدید هلال احمر و اعزام کاروان‌های سلامت از جمله برنامه‌های هفته هلال احمر در این استان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بر گسترش جایگاه اجتماعی هلال احمر در جامعه تاکید کرد و افزود: هلال احمر در چهار حوزه تخصصی جوانان، داوطلبان، امداد و آموزش فعالیت دارد و خدمات خود را از طریق ۱۱ شعبه و ۱۰۰ خانه هلال در استان به مردم ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا برنامه‌های هفته هلال احمر با محدودیت‌های خاص برگزار می‌شود یادآور شد: اکنون ۲۴ پایگاه امداد جاده‌ای در استان خراسان جنوبی فعال است.

رضایی با بیان اینکه در هر کجا حادثه‌ای رخ دهد امدادگران هلال احمر به عنوان ستون‌های اصلی هلال احمر خدمات بشردوستانه خود را ارائه می‌دهند گفت: به مناسبت هفته هلال احمر خدمات درمانی این جمعیت در روز ۲۱ اردیبهشت با تخفیف ۵۰ درصدی به مردم ارائه می‌شود.

وی اعطای کمک‌های مومنانه، اعزام کاروان‌های سلامت به مناطق محروم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اهدای بیش از یک هزار بسته غذایی، برپایی اردوهای جهادی در قاین، زیرکوه و طبس، رونمایی از پرورش شترمرغ امدادگران در نهبندان، مانور جاده‌ای، تجلیل از خیرین و برگزاری وبینار آموزشی را از دیگر برنامه‌های هفته هلال احمر در خراسان جنوبی برشمرد.

رضایی از پیشرفت فیزیکی ۳۵ تا ۴۰ درصدی آشیانه بالگرد این جمعیت خبر داد افزود: عملیات اجرایی این آشیانه سه سال قبل آغاز شد و امید است در سال ۱۴۰۰ تامین اعتبار شود اما فعلا به دلیل موقعیت مناسب فرودگاه، این آشیانه دغدغه اصلی ما نیست.

وی گفت: همچنین ۱۰۰ درصد عملیات ساختمانی پایگاه کوهستانی بند دره بیرجند اجرا شده و فقط تامین خودروی نجات آن باقی مانده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: براساس بررسی‌های انجام شده، امیدواریم بتوانیم در سال جاری عملیات اجرایی پنج پایگاه امداد و نجات جاده‌ای دیگر را در استان آغاز کنیم.

وی گفت: با توجه به به شیوع ویروس کرونا و موضوع کرونای هندی، پایش مرز ماهیرود از ۲۵ اسفند سال گذشته با استقرار تیم‌های نظارتی جمعیت هلال احمر استان و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در حال انجام است و انجام آزمایش‌های لازم از مسافران ورودی به پایانه مرزی انجام می‌شود ولی تاکنون مورد مثبتی از ابتلا به کرونا در مرز ماهیرود مشاهده نشده است.

رضایی اظهار داشت: در سه ماه گذشته بیش از هشت میلیارد تومان از موجودی انبار امدادی این جمعیت بین آسیب‌دیدگان از کرونا و خشکسالی توزیع شده است.

وی گفت: هشت هزار و ۵۳۲ نیروی داوطلب و ۱۸ هزار و ۷۴۰ نفر گروه جوانان ما در خراسان جنوبی هستند که در مجموع به ۲۷ هزار و ۳۷۲ نفر می‌رسد.