مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: در سال جاری بیماری کرونا محدودیت هایی را بوجود آورده بود اما در طول سال و به خصوص درمناسبت ها، برنامه های متعددی در فضای مجازی اجرا شد تا چراغ فعالیت های قرآنی پرفروز باقی بماند.

نشست صمیمی اساتید، پیشکسوتان، مدیران موسسات قرآن و عترت و فعالان قرآنی با معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کل ارتباطات و هماهنگی معاونت قرآن و عترت شامگاه شنبه ۱۳ دی ماه برگزار شد.

ناصر نبی زاده در این نشست با بیان این که مفاحل قرآنی در خراسان جنوبی از سابقه طولانی برخوردار هستند، ادامه داد: مردمان دیندار این خطه، عاشقانه به دنبال مباحث قرآنی بودند
و با وجود پهناور بودن استان، در تمامی نقاط می توان محافل قرآنی را در منازل و مساجد مشاهده کرد.
وی به فعالیت ۷۴ موسسه قرآنی در سطح استان اشاره کرد و افزود‌ : این موسسات با وجود تمام محدودیت ها، عشق و علاقه خود را در قالب فعالیت های گسترده قرآنی نشان دادند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از سابقه بالای آموزش مباحث قرآنی در این استان نیز سخن گفت و بیان کرد: قدمت فعالیت حوزه علمیه معصومه و مدرسه شوکتیه مصداق این سخن است که آموزش های قرآنی را مورد توجه قرار داده و علاقه مندان متعددی را در این زمینه تربیت کرده است.
نبی زاده با اشاره به ظرفیت بالای خراسان جنوبی در حوزه های قرآنی عنوان کرد: با استفاده از این بستر و حضور نیروهای قرآنی شایسته، موسسات کارآمد و علاقه مندان پرشور و از سوی دیگر همسایگی با کشور افغانستان و شرق جهان اسلامی  مسیر شایسته ای برای توجه به مباحث قرآنی فراهم شده است.
وی با تاکید بر این که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز با شناسایی این داشته های گسترده و برنامه ریزی های متعدد فعالیت های موثر را دنبال می کند، بیان کرد: در سال جاری بیماری کرونا محدودیت هایی را بوجود آورده بود اما در طول سال و به خصوص درمناسبت ها، برنامه های متعددی در فضای مجازی اجرا شد تا چراغ فعالیت های قرآنی پرفروز بماند.
وی از فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست کرد: با نگاهی همه جانبه ظرفیت های خراسان جنوبی را در نطر داشته باشید و با همکاری شما بتوانیم بستر بسیاری از فعالیت ها را فراهم کنیم.