عاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه فعالیت های مبارزه با مواد مخدر باید استمرار داشته باشد گفت: اقدامات پیشگیرانه، مبارزه با مواد مخدر و کاهش جمعیت مبتلا به اعتیاد، تعطیل بردار و انقطاع پذیر نیست.

ناصر خوش خبر روز چهارشنبه در همایش تجلیل از فعالان عرصه مبارزه با مواد مخدر که به مناسبت پنجم تیر روز جهانی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد افزود: قاچاق مواد مخدر و اعتیاد یک بحث جهانی و بین المللی است و پشت پرده این موضوع عوامل متعددی مانند اقتصاد مواد مخدر وجود دارد.

وی گفت: مافیای مواد مخدر با انجام ریسک بالا و ندیدن انسانیت با هدف رسیدن به منافع خویش، به قاچاق، خرید و فروش مواد مخدر می پردازند.

معاون استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: قاچاقچیان مواد مخدر به دنبال انسانیت، حقوق بشر و سلامت انسان نیستند بلکه می خواهد با ترفندهایی به اقتصاد مطمئن جامعه لطمه زده و میلیاردر شوند، از طرفی سرویس های جاسوسی بیکار ننشسته اند و برای نظام جمهوری اسلامی و گرفتن نیروی جوان و کارآمد جامعه توطئه چینی می کنند.

وی گفت: در هر کشوری نیروی جوان و مولد موتور محرک جامعه در همه عرصه ها از جمله تولید، مبارزه و حضور و عرض اندام در میادین بین المللی است.

خوش خبر با بیان اینکه دشمن نیروی جوان را نشانه رفته است اظهار داشت: در حوزه های مختلف از جمله فرهنگی، اجتماعی اقتصادی به ویژه مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر بایستی در زمینه ظرفیت ها ورود پیدا کرد.

وی ادامه داد: دستگاه هایی از جمله نیروی انتظامی، مرزبانی، بسیج، سپاه و همه کسانی که در حوزه تامین امنیت هستند در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر این کار را کرده اند و باید قدردان همه افراد و خانواده هایی که در عرصه مبارزه با مواد مخدر جان خود را فدا کردند، باشیم.

خوش خبر با بیان اینکه در عرصه پیشگیری از مواد مخدر نیازمند استفاده از ظرفیت های عمومی و بومی منطقه هستیم افزود: اقدامات پیشگیرانه خوب است اما این اقدامات تاکنون به چه میزان بر جمعیت هدف تاثیر گذاشته است؟

وی با تاکید بر اینکه نباید رویه ها و برنامه ها به عادت تبدیل شود تصریح کرد: از آنجا که هر روز مواد مخدر چهره و جمعیت خاصی را مورد هدف قرار می دهد بایستی رویه ها و برنامه ها نیز در تمامی حوزه ها تغییر یابد و تکامل داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: در دستگاه های اجرایی دولتی و خصوصی ظرفیت های زیادی وجود دارد که باید هم افزایی و همپوشانی داشته باشند تا به جامعه هدف برسیم.

وی با بیان اینکه برنامه ها باید متناسب با اعتبارات پیش برود افزود: امید است در مقابله با توطئه های دشمن در حوزه مواد مخدر با تلاش و جدیت پیش برویم و فعالیت ها استمرار داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی هم در این همایش گرفتار شدن به مواد مخدر را نوعی خودکشی تدریجی دانست و گفت: فرد معتاد به مرور شروع می کند ولی لحظه به لحظه به مرحله نهایی رسیده و خود را از بین می برد.

حجت الاسلام احمد رضایی گرفتار مواد مخدر شدن را اسراف دانست و افزود: اسراف تنها به معنای ریخت و پاش نیست بلکه کسی که به عمر خود ظلم کند نیز اسراف گر است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله