#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی کرونا خراسان جنوبی گفت: میزان رعایت پروتکل‌ها در خراسان جنوبی کمی بالاتر از میانگین کشوری است با این حال در این استان نیز شاهد کاهش رعایت شیوه ‌نامه‌های بهداشتی هستیم.

ناصر نبی‌زاده روز دوشنبه در شصتمین نشست کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات شورای اطلاع‌رسانی استان خراسان جنوبی و کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا افزود: استمرار این وضعیت و بی‌توجهی‌ها مخاطراتی را در پی داشته و ورود به پیک سخت‌تر را امکان‌پذیر می‌کند.

وی گفت: طبق تحلیل‌های انجام گرفته، رعایت فعلی به وضعیت اواخر شهریور و مهر ماه و ایام پیک سوم نزدیک شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: انتظار می‌رود ضمن آگاهی بخشی با هدف اقناع‌سازی عمومی و تقبیح رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، پرهیز از هر گونه تجمعات انسانی و حضور در آرامستان‌ها مد نظر اعضای کمیته اطلاع‌رسانی قرار گیرد.

وی گفت: تجربه استان خوزستان نشان می‌دهد پیک چهارم وضعیت سختی را ایجاد خواهد کرد و اگر این اتفاق رخ دهد امکان خارج شدن کنترل از دست ساختارهای درمانی و مدیریتی نیز وجود دارد.

نبی‌زاده ضمن قدردانی از تلاش‌های حوزه درمان در سالی که گذشت و شهدای گرانقدری که در راه سلامت جامعه جان خود را از دست دادند، عنوان کرد: اصحاب رسانه، گروه‌های اطلاع‌رسانی، اعضای کمیته اطلاع‌رسانی استان و شهرستان‌ها نیز در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به آخرین نامه معاون وزیر و دبیر کمیته اطلاع‌رسانی کشور اشاره کرد و گفت: طبق بررسی‌ها، میانگین رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در کشور به ۶۰ درصد رسیده و به نسبت هفته‌های گذشته با ۱۱ درصد کاهش، نگرانی‌هایی را در پی داشته است.

مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا افزود: استان‌های سیستان و بلوچستان، چهار محال و بختیاری و آذربایجان غربی دارای کمترین میزان رعایت و استان‌های قزوین، یزد و تهران دارای بیشترین میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی هستند.

وی گفت: با توجه به اینکه استان‌های همجوار از جمله سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی میزان رعایت پایینی دارند و ارتباط گسترده‌ای بین استان ما و این استان‌ها وجود دارد، نگرانی‌هایی درخصوص اینکه خراسان جنوبی را دچار مشکل کند، پیش آمده است.

در آخرین نشست کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا در سال ۱۳۹۹ از تلاش‌های اعضای کمیته اطلاع‌رسانی با اهدای لوح تقدیر، قدردانی شد.