مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: ۸۹۶ میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ برای بهبود روند تولید و اشتغال در این استان اختصاص یافت.

علی‌اکبر اکبری‌رادافزود: این تسهیلات در قالب تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت ارایه خواهد شد و تا معادل ۱۰ درصد از این اعتبارات به‌صورت کمک‌های فنی و اعتباری و یارانه سود قابل تخصیص است.

وی دوره بازپرداخت تسهیلات سرمایه در گردش را حداکثر یک سال و تسهیلات ایجادی، توسعه‌ای و تکمیلی را حداکثر هفت سال اعلام کرد و گفت: نرخ تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت بین ۱۰ تا ۱۴ درصد متغیر خواهد بود و براساس قرارداد دستگاه‌های اجرایی با بانک‌های عامل پرداخت می‌شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ با اولویت نرخ بیکاری بالا به طرح‌های کارآفرینی، ایجادی، توسعه‌ای تکمیلی و سرمایه در گردش و نیز احیای واحدهای تولیدی خرد، کوچک، متوسط، بزرگ، کسب و کارهای خانگی، شرکت‌‎های دانش بنیان و واحدهای تولیدی پیشران اختصاص می یابد.

وی افزود: به منظور پشتیبانی‌های فنی و پایدارسازی و ضمانت اشتغال محرومان نیز تسهیلاتی از این محل به کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی استان اختصاص یافته است که در جامعه هدف این ۲ نهاد حمایتی پرداخت خواهد شد.

اکبری‌راد گفت: با تعامل و تفاهم بین بین بهزیستی و بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) سود تسهیلات جامعه هدف بهزیستی به چهار درصد تقلیل خواهد یافت.

وی بیان کرد: پرداخت این تسهیلات با هدف کمک به توسعه صادرات غیرنفتی، توسعه مناطق محروم و کمتر برخوردار، احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، فعال‌سازی ظرفیت‌های خالی محصولات صنعتی و واحدهای راکد، تامین مالی اصناف تولیدی و طرح‌های فناورانه برای بهبود روند تولید و اشتغال در استان انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: بانک‌های کشاورزی، سامان، تجارت، صادرات، شهر، کارآفرین، پست بانک، صنعت و معدن، صندوق کارآفرینی امید، توسعه تعاون و آینده از جمله بانک‌هایی هستند که تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ را پرداخت خواهند کرد.